עיראק הוציאה צו מעצר נגד הנשיא טראמפ

זאת בשל מותו של הבכיר הצבאי העיראקי אל-מוהנדיס, שנהרג במהלך ההתנקשות בקאסם סולימאני. טראמפ התייחס לפעולת החיסול כ״שניים במחיר אחד״

הפגנה בעיראק לציון יום השנה הראשון לחיסולם של סולימאני ואל-מוהנדיס, בשבוע שעבר. צילום: REUTERS/Thaier Al-Sudani

מאמצי הדחה מבית – וצווי מעצר מחוץ: בית המשפט לחקירות בבגדד הוציא צו מעצר נגד נשיא ארה״ב היוצא, דונלד טראמפ, בשל מעורבותו בהריגת בכיר צבאי עיראקי, אבו מהדי אל-מוהנדיס, במהלך ההתנקשות במפקד כוח ״קודס״ האיראני, קאסם סולימאני, בשנה שעברה. נגד טראמפ עומד גם צו מעצר שהוציאה נגדו איראן ביוני האחרון, באשמת הריגת סולימאני.

אל-מוהנדיס, שהיה ידוע במערב כ״איש של איראן בעיראק״, היה מפקד כוחות הגיוס העממי, קבוצת מיליציות שיעיות בעלות קשרים הדוקים עם כוח אל קודס, עליו פיקד סולימאני. ״לאחר השלמת הליכי החקירה המקדימים, החליט השופט להוציא צו מעצר לנשיא היוצא״, נכתב בהודעה שפרסמה ביום ה׳ מועצת השיפוט העליונה בעיראק. ״נמשיך למצוא את המשתתפים האחרים בפשע זה, בין אם הם עיראקים או זרים״. רשת סי.אן.אן מדווחת כי טראמפ התייחס לפעולת החיסול כ״שניים במחיר אחד״.

בתוך כך, גינתה עיראק את הסנקציות שהטילה ארה״ב על מחליפו של אל-מוהנדיס בתפקיד, פאלא אל-פיאד, ביום שישי האחרון. וושינגטון מאשימה את אל-פיאד בהנהגת מיליציה שהרגה מאות אזרחים עיראקים באמצעות תחמושת חיה במהלך הפגנות נגד הממשלה בשנת 2019. ״ההחלטה הייתה הפתעה בלתי מתקבלת על הדעת״, הודיע משרד החוץ העיראקי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית