תחנת החלל הבינ״ל: בואינג ונאס״א מאריכות את החוזה

החוזה בין השתיים, המוערך בכ-225 מיליון דולרים בשנה, יימשך בשלב זה עד שנת 2024. בואינג מספקת משאבים וכן שירותי תמיכה וניהול לתחנת החלל מאז 1993

תחנת החלל הבינ״ל. צילום: נאס״א

חברת בואינג, השותפה המובילה בתעשיית תחנת החלל הבינלאומית (ISS) של נאס"א מאז 1993, הודיעה כי תמשיך לתמוך במעבדת החלל המפורסמת עד ספטמבר 2024, כחלק מהארכת חוזה בשווי 916 מיליון דולר.

בואינג תספק שירותי תמיכה הנדסית, משאבים ותמיכה של אנשי מקצוע לפעילויות תחנת החלל הבינלאומית וכן תנהל רבות ממערכות התחנה. העבודה תתבצע במרכז החלל של לינדון ג'ונסון ביוסטון; במרכז החלל ג'ון קנדי בקייפ קנברל, פלורידה; ובמרכז טיסות החלל מרשל בהאנטסוויל, אלבמה, כמו כן גם במקומות נוספים ברחבי העולם. החוזה מוערך בכ-225 מיליון דולר בשנה.

ג'ון מלהולנד, סגן נשיא בואינג ומנהל התוכנית של תחנת החלל הבינלאומית, אמר כי "בזמן שתחנת החלל הבינלאומית מציינת 20 שנה לאיושה, ממשיכה בואינג לשפר את היעילות והחיים על מעבדת החלל. אנו מודים לנאס"א על הביטחון שלהם בצוות שלנו ועל ההזדמנות לתמוך בעבודה החיונית של הסוכנות בטיסות בחלל ובחקר החלל העמוק, לטובת האנושות כולה״.

הקונגרס האמריקני ונאס"א סיכמו להרחיב את פעילות תחנת החלל הבינלאומית לפחות עד שנת 2024. ניתוח מבני עדכני מראה כי התחנה ממשיכה להיות בטוחה ולעמוד בצרכי המשימות שלה. האסטרונאוטים בתחנה מבצעים ניסויים בחוסר משקל המסייעים בטיפול במחלות, הגברת ייצור המזון וייצור טכנולוגיה שלא ניתן לייצר על פני כדור הארץ.

בואינג משתתפת במאמצי חקר החלל כבר למעלה מחמישים שנה וסייעה לפתח את תאי חלליות מרקורי וג'מיני, משגר הלוויינים והחלליות סטורן 5, תאי הפיקוד והשירות של החללית אפולו, וצי מעבורת חלל. החברה בונה גם את שלב הליבה של מערכת השיגור לחלל של נאס"א, רקטה חזקה מספיק לשיגור אסטרונאוטים וחלליות ליעדים שמעבר למסלול כדור הארץ, כגון מסלולי ירח ומאדים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית