אלף טייסים הוכשרו בעולם על מטוס הF-35

אלף טייסים ו-9,000 אשי תחזוקה התאמנו עד כה בלוקהיד מרטין בהפעלת מטוסי החמקן F-35

דובר צה"ל

חברת לוקהיד מרטין השלימה בימים אלו את הליך ההדרכה והאימון של הטייס ה-1,000 של מטוס הקרב F-35 ואיש התחזוקה ה-9,000 במספר במתקני החברה בארה"ב. החברה מסרה כי אלף טייסים ו-9,000 טכנאים-מכונאים התאמנו עד כה בלוקהיד מרטין ולמדו את הפעלת מטוס החמקן המתקדם. 13 צבאות מעשר מדינות מפעלים מטוסי F-35, כולל ארה"ב, ישראל, בריטניה, אוסטרליה, דנמרק, איטליה, יפן, הולנד, נורווגיה וקוריאה הדרומית.

במתקני ההדרכה לומד הטייס את הפעלת המטוס, קרבות אוויר-אוויר, מערכות האלקטרוניקה והל"א של המטוס ומערכות הנשק, כאשר כל אלו נלמדים בעיקר בסימולטורים, ובטיסות. יותר ממחצית זמן ההדרכה מבוצע ב"סימולטור המשימה המלא" (FMS) הייחודי למטוסי F-35, סימולטור המדמה את כוח המחשוב העצום של המטוסים האמיתיים. גם אנשי התחזוקה מתאמנים בסימולטור ייחודי למקצועות התחזוקה הייחודיים למטוס זה.

עתה משדרגת לוקהיד מרטין את הסימולטורים כדי שיפעלו בתיאום מלא עם מערכות הנשק שלמחיל האוויר האמריקני, שטייסי מטוסי החמקן יוכלו ללמוד ולתרגל שת"פ  עם פלטפורמות אחרות. תכנית DMT, "אימון צבאי היקפי", נועדה להשיג יכולות מבצעיות קרביות, שבהן שותפים כל מטוסי המשימה של זרועות צבא ארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית