חשש מריגול: ארה"ב תבטל את רישיון הפעילות של צ'יינה טלקום במדינה

"ישנן עדויות לכך שצ'יינה טלקום חטפה את התנועה בארה"ב והעבירה אותה דרך סין לפני שהיא העבירה אותה ליעדים באמריקה", אמר ברנדן תומאס קאר מנכ"ל נציבות התקשורת הפדרלית

Ke Ruiwen - Executive Director, Chairman and CEO. Credit: chinatelecom-h.com

נציבות התקשורת הפדרלית של ארה"ב (FCC) החליטה להפסיק את הרשאותיה של חברת צ'יינה טלקום (אמריקה) להעניק שירותי טלקומוניקציה בינלאומיים לארצות הברית וממנה. צ'יינה טלקום היא חברת הבת של חברת טלקומוניקציה בבעלות ממשלתית של הרפובליקה העממית של סין.

משרד המשפטים הוביל את סקירת ההרשאות של צ'יינה טלקום, והוא ביסס את ההמלצה על התפתחויות מאז שהאישורים הועברו לאחרונה בשנת 2007, כולל כישלונה של צ'יינה טלקום למלא אחר תנאי ההסכם הקיים עם המחלקה.

"כיום, יותר מתמיד, חיי האומה ואנשיה מתנהלים ברשתות התקשורת שלנו", אמר ג'ון סי דמרס, עוזר היועץ המשפטי לממשלה לביטחון לאומי. "הביטחון של התקשורת הממשלתית והתקשורת המקצועית שלנו, כמו גם של הנתונים הפרטיים ביותר שלנו, תלוי בשימוש שלנו בשותפים מהימנים ממדינות החולקות את ערכינו ושאיפותינו לאנושות. הפעולה של היום היא הצעד הבא שלנו להבטיח את שלמות מערכות הטלקומוניקציה של אמריקה. "

בין השיקולים למהלך אפשר למנות חשש כי צ'יינה טלקום חשופה לניצול, השפעה ובקרה של ממשלת סין. הצהרות לא מדויקות של צ'יינה טלקום לרשויות ממשלת ארה"ב בדבר היכן שמרה צ'יינה טלקום את הרשומות בארה"ב, ומעלה שאלות לגבי למי יש גישה לרשומות אלה. ייצוגים לא מדויקים של צ'יינה טלקום בנוגע לשיטות אבטחת הרשת שלה, המעוררות תהיות לגבי ציותה של צ'יינה טלקום לחוקי אבטחת הרווחה והפרטיות של מדינות. אופי הפעילות האמריקאית של צ'יינה טלקום, המספק הזדמנויות לממשלת סין לעסוק בפעילות סייבר זדונית המאפשרת ריגול כלכלי ושיבוש של תקשורת אמריקאית.

"יש ראיות מהותיות לכך שממשלת סין מתכוונת לרגל אחרי אנשים בגבולותינו, לטובת יתרונות כלכליים או מודיעיניים. וכפי שנאמר בהודעת משרד המשפטים, פעילות צ'יינה טלקום מספקת הזדמנויות לסין לעסוק בפעילות סייבר זדונית המאפשרת ריגול כלכלי ושיבוש של התקשורת האמריקאית. אכן, ישנן עדויות לכך שצ'יינה טלקום חטפה את התנועה בארה"ב והעבירה אותה דרך סין לפני שהיא העבירה אותה ליעדים באמריקה, " אמר ברנדן תומאס קאר מנכ"ל נציבות התקשורת הפדרלית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית