בלובירד צפויה למכור מל"טים לצבא הודו

השותפות בהודו עם חברת Cyient דיווחה כי מל"ט הSpyLite של החברה הוא היחיד שעבר בקטגוריה שלו את כל המבחנים הטכנו-מבצעיים של צבא הודו. מהפרסומים טרם ברור מה גודל העסקה 

קרדיט: BlueBird Aero Systems

CSS הציעה, והוכיחה בהצלחה, את מערכת המל"ט שלה, SpyLite, שהייתה היחידה שעמדה בדרישות משתמשי הקצה כדי לבצע מעקב בזמן אמת ולרכוש יעדים בגובה רב מאוד ובתנאי מזג אוויר קיצוניים. SpyLite היה המל"ט היחיד שעבר את הבחינה הטכנו-מבצעית. כך לפי פרסום של השותפות בין בלו בירד לחברת Cyient.

באמצעות מטענים מתקדמים, המערכת סיפקה קטעי וידאו באיכות גבוהה של יום ולילה, עבור טווח שליטה גדול והבטיחה רמה גבוהה של בטיחות עם חזרה אוטומטית הביתה והתאוששות במצבים "ללא תקשורת". המערכת גם הדגימה "פעולה בתנועה", ואילו המפעיל שלט במל"ט מרכב נוסע עד שאחזר אותו לבסוף.

בהתייחסו להודעה, אמר רונן נדיר, מנכ"ל BlueBird Aero Systems: "כאשר מחפשים את הפתרון המושלם למל"טים, משתמשי קצה מנוסים, כמו הצבא ההודי, מעדיפים שילוב של מערכות מל"ט מוכחות בשטח עם ביצועים גבוהים, מגוונים יכולות גבוהות, אמינות גבוהה, עלות מחזור חיים נמוכה וקלות שימוש, זה מה שהSpyLite מציע, ואנו שמחים שזה הוכח שוב בניסוי עם הצבא ההודי".

NJ Joseph, מנכ"ל שותפות Cyient Solutions & Systems, אמר: "אנו שמחים כי הצבא ההודי בחר בSpyLite עבור הדרישות המבצעיות של מערכות אלה שישלימו את יכולות הניטור של הכוחות המזוינים שלנו על גבולות המדינה".

טרם ברור מהפרסומים מה גודל העסקה עם משרד הביטחון ההודי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית