תחקיר: "רבע ממתקני קידוח הנפט באיראן מושבתים בשל הסנקציות"

פרסום בסוכנות הידיעות רויטרס חושף את ההשלכות הקשות על איראן במסגרת הסנקציות האמריקניות על המשטר בטהרן

נשיא איראן חסן רוחאני. צילום: AP

לפחות רבע ממתקני קידוח הנפט של איראן מושבתים ואינם פועלים כתוצאה מהסנקציות שמטילה ארה"ב על איראן, והדבר פוגע קשות בתעשיית הנפט באיראן - כך קובע תחקיר מיוחד של סוכנות הידיעות רויטרס, שבדק את נזקי תעשיית הנפט כתוצאה מהסנקציות.

התחקיר מסביר כי כאשר מתקני הקידוח אינם פועלים נפגעת קשה התפוקה, שכן בארות הנפט דורשים קידוח רציף ללא הפסקות כדי לשמר את הלחצים. לכן, אין איראן מסוגלת כיום להחזיר את תפוקת הנפט למצב שהייתה לפני הטלת הסנקציות בגלל תכנית הגרעין ופעולותיה של טהרן להגברת השפעתה במזרח התיכון.

על פי התחקיר, מאז ראשית שנת 2018 נאלצה איראן לצמצם עד למחצית את שיעור תפוקת הנפט עד לכמות של פחות משני מיליון חביות ליום, כיוון שמתקני זיקוק בעולם חדלו לקנות נפט איראני. זו אחת הסיבות להרעת המצב הכלכלי במדינה, פיטורי עובדים, ירידה בהכנסות ומיתון כלכלי.

עוד פורסם כי חלק ממתקני הקידוח חדלו לפעול בגלל מחסור חמור בחלפים וחוסר יכולת לתקן את המקדחים הענקיים. בעשור החולף רכשה איראן בסין מקדחים חדשים ומשומשים, אך עדיין נזקקה לחלפים תוצרת אמריקנית, שכן המקדחים הסיניים אינם מאריכים ימים כמו אלו תוצרת ארה"ב או אירופה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית