דיווח: אלביט תספק תותחי Athos 2052 להודו. למרות הדיווח, עדיין אין הזמנה

כלי תקשורת בהודו מדווחים כי אלביט זכתה במכרז אספקת תותחים בהיקף של כמיליארד דולרים. עם זאת, טרם פורסמה החלטה רשמית ואלביט לא דיווחה לבורסה. אז נדרשת ספקנות זמנית

צילום: מתוך אתר armyrecognition

פרסום של  armyrecognition.com המתבסס על התקשורת ההודית חושף כי אלביט זכתה באספקת תותחי Athos 2052 במכרז שהיקפו מוערך במעל מיליארד דולרים. עם זאת, אלביט עדיין לא יצאה בהודעה לבורסה, עובדה המלמדת כי פרסומים לחוד, והזמנות לחוד.

"בתום מספר סבבים של מכרזים ומבחנים מאז תחילת העשור האחרון, זכתה חברת אלביט מערכות הישראלית בתחרות התותחים של הצבא ההודי לאספקת תותח 155 מ"מ / 52, שתוכן הייבוא לבדו מוערך ביותר ממיליארד דולרים. השותף ההודי של אלביט הוא בהראט פורג ', כך לפי דיווחים בהודו", כותבים בפרסום. "ההצעה של אלביט-בהרט פורג' לאתוס 2052 נמצאה נמוכה משמעותית מזו של נקסטר הצרפתית, שהציעה את תותח ה Trajan במשותף עם שותפתה ההודית לארסן וטוברו."

בעוד הדרישה היא עבור 1,580 תותחים נגררים, יש אפשרות של חלוקה בין יבוא לייצור מקומי. לפי פרסומים בהודו, הDRDO לוחץ לייבא פחות, ולכן תתכן משוואה שבה 400 תותחים ייובאו והשאר ייוצרו מקומית על ידי הDRDO. לפי אותם דיווחים הממשלה רשאית לבחור במקום תותח מיובא את מערכת התותחנים (ATAGS), שפותחה על ידי ארגון המחקר והפיתוח (DRDO) בשותפות עם Tata Power SED ו- Bharat Forge.

נזכיר כי בין הצבא ההודי שרוצה לרוב מוצרי יבוא לבין הDRDO שרוצה פיתוח מקומי כדי להצדיק את קיומו קיים מתח תמידי. מתח זה מתבטא בעסקאות נוספות כמו טיל הספייק , מכ"מים למטוסי משימה, מטוסי קרב, ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית