"הבינה המלאכותית עדיין לא מחליפה רופאים"

מנכ"ל בית החולים סורוקה בבאר שבע, ד"ר שלומי קודש, השתתף בכנס נקסטק 2018 והתייחס לתחום הרפואה העתידית

ד"ר שלומי קודש (צילום: טישה מאיילס)

"תיק הרופא כולל כלים מאבחנים, ניירת ומרכיבים מיידים לטיפול. רפואה זה שילוב של מדע ואמנות. הדפוסים של השנים הקרובות מדברים על חולה שמטפל בעצמו ושותף לטיפול, טיפול אישי, טיפול ייחודי, בינה מלאכותית, איברים מלאכותיים", כך אמר ד"ר שלומי קודש, מנכ"ל בית החולים סורוקה בבאר שבע. ד"ר קודש נאם במהלך כנס נקסטק 2018 שהתקיים בפארק ההיי טק גב ים בנגב.
 
"רפואה מבוססת מטופל. יש דמוקרטיזציה של הרפואה. רפואה מקוונת, חדשנות שבאה מהמטופלים. נכנסים לארץ מוצרי אבחון בבית ורופא מרחוק. קיטים לבדיקות דם באינטרנט. יש מכשיר שמנטר קצב לב דרך אנרואיד. רפואה מדויקת. מזהים בסיס גנטי של חולה, ומאבחנים תרופות בהתאם. רוצים לתת את הטיפול הנכון למטופל הנכון. מבינים שמה שטוב לאדם אחד, לאו דווקא טוב לאחר. דיאטות מותאמות אישיות הן גם מוצר שניתן לרכישה. 
 
"למרות החידושים, עדיין מלמדים את הסטודנטים לרפואה לדעת הכל. שימוש בלימוד עמוק יכול להחליף פתולוגים. גם פענוח בעיות בעיניים יוכל להתבצע על ידי מחשב. עם זאת, הבינה המלאכותית עדיין לא מחליפה רופאים. אז מה יהיה בעתיד? תיק הרופא כנראה ישאר אותו דבר, עם מרכיבים יותר מתקדמים. לא הייתי ממליץ להתנבא יותר מידי בתחום הרפואה. מי חשב לפני חמש שנים שנתמודד עם מגיפת חצבת בילדים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית