איראן: פיתחנו כטב"מ סילוני חדש

לפי הצהרה של תא"ל פרזאד אסמאילי מצבא איראן לאתר farsnews, הכטב"מ החדש, Haazem 3, כולל מנוע סילון ויכולות התקפיות. מומחה ישראלי: להתייחס בערבון מוגבל לידיעה
בתמונה: Haazem 1 - כטב"מ מתוצרת איראן

מפקד בסיס ההגנה האווירית Khatam ol-Anbia של צבא איראן, תא"ל פרזאד אסמאילי (Farzad Esmayeeli), אמר כי הכטב"מ החדש מתוצרת איראן, Haazem 3, תוכנן ונבנה למטרות מיוחדות ואסטרטגית. "Haazem 3 מצויד במנוע סילון ונועד למטרות ספציפיות ואסטרטגיות", אמר תא"ל אסמאילי.

"בשנה שעבר חשפנו את ה- 1 Haazem המשמש יותר כמטרה מעופפת. עכשיו יש לנו 2 Haazem ו-Haazem 3 אשר מתאימים לגובה רב וטסים במהירויות גבוהות יותר עם טווח משופר", הוא הוסיף.

תא"ל אסמאילי הצביע על מערכות בלתי מאוישות אחרות המיוצרות על ידי איראן, ואמר כי ה-Sarir 110, כטב"מ רב תכליתי, הוא אחד ההישגים המעולים של תעשיית ההגנה האווירית של המדינה.

הוא אמר כי ה-Sarir 110 יכול לשמש למשימות קרביות, סיור ומעקב, והוסיף כי המל"ט נהנה מיכולת דיוק גבוהה ויכול לסמן ולהשמיד מטרות בזמן אמת באמצעות הוראות שהוא מקבל ממכ"מ הגנה אווירית. יש לציין, כי על פי דיווחים שונים בתקשורת, איראן עשתה לאחרונה התקדמות גדולה בתעשיות התעופה והחלל, ובמיוחד בעיצוב וייצור מטוסים ללא טייס.

Haazem תוכנן ויוצר על ידי מומחי הגנה אוויריות איראניים בשלושה מודלים לטווח קצר, בינוני וארוך למשימות הגנה אוויריות. הוא יכול לשמש כמטרה למערכות הגנה אווירית, למשימות סיור ויכול גם להיות מצויד בטילים להפצצות מהאוויר.

למרות הפרסום, טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל והכטב"ם במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, ציין כי בשלב זה, לא ניתן לייחס לידיעה אמינות גבוהה. זאת, כיוון שטרם פורסמו תמונות של הכלי האמור.

עוד ציין ענבר, שבעוד כחודש ירצה על מרוץ החימוש העולמי של הכטב"מ בכנס הכלים הבלתי מאוישים השני של ישראל דיפנס, כי בעבר כבר הציגו האיראנים כטב"ם סילוני "תוקף" שהתברר כמל"ט אימון מיושן, נושא פצצה, ללא כל מערכת כינון ובעל ערך מבצעי מוטל בספק.

"איראן מציגה חדשות לבקרים שלל פיתוחים, המצאות וכלים, שרובם (אך לא כולם) מתגלים כדגמים גסים, שנועדו בעקר למטרות של העצמת המשטר כלפי העם האיראני ", אמר ענבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית