קמפיין חדש בצה"ל נגד הטרדות מיניות

בצבא יצאו בקמפיין חדש ובוטה כדי למנוע הידרדרות מהטרדה מינית מילולית לפיזית. "רוצים לעצור את הבדיחות הגסות לפני שיהפכו להטרדה", אומרים בצבא

קמפיין חדש בצה"ל נגד הטרדות מיניות בתוך יחידות הצבא: הקמפיין יימשך שבוע ששמו "עניין מטריד" כדי להתריע מפני הדרדרות בין הטרדות מיניות מילוליות לפיזיות. למנוע שיח בוטה ושיח מיני. שמו של הקמפיין - "זה מתחיל במילים ונגמר במשפט".

צה"ל הפיץ סרט בכל היחידות, בכל המדיות האפשריות, הכולל שלטים ומערכי שיעורים וביקורים ביחידות מצד קציני היוהל"ן, יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים. "אנחנו רוצים לדבר על על הדקה של לפני. צה"ל רואה בחומרה רבה את נושא ההטרדות המיניות ומשקיע מאמצים כדי למגר את התופעה הזו. הקמפיין הזה הוא לא בשל עלייה במספר התלונות", אומרת יועצת הרמטכל לענייני נשים תא"ל רחל טבת ויזל.

"ב - 2011 עמד צה"ל על מאות דיווחים על פגיעה מינית, מהם חצי מילולית וחצי פיזית. אנחנו נדווח השנה על ירידה. לא ירידה דרמטית. פתחנו השנה את מרכז 'מהות', מרכז התמודדות ותמיכה שנפתח ב - 2012, שאליו פונים ישירות חיילים וחיילות המתלוננים על הטרדה מינית בלי לערב את המפקדים. למרכז פנו מאות. המרכז מציע גם טיפול למי שחווה פגיעה מינית בנסיבות אזרחיות, כלומר מחוץ לשירות.

"בשנים האחרונות אנחנו רואים ירידה בהטרדות המיניות בקרב מפקדים בכירים בצה"ל", הוסיפה ויזל. 

הפוסטרים של הקמפיין בוטים: "עם פצצה כמוך בטוח שיהיו לנו ניצוצות כל השמירה". הסרטון ישיר ובוטה. מי שהוא קהל היעד הם חיילים וחיילות ומפקדים צעירים. בשנת 2012 היו שתי תלונות נגד קצינים בכירים. בתלונה אחת נסגר התיק כיוון שהאירוע היה מינורי ולא הוגשה תלונה במצ"ח ובשנייה נערך בירור פיקודי.

"אני מבינה את הקושי שבלעבור את תהליך התלונה ולכן אני מציעה שנלווה את החיילות בתהליך. ב - 2012 עשרה אחוזים של גברים מתלוננים על פגיעות מיניות, לא בשל עלייה בפגיעות אלא עלייה במודעות: הטרדות מילוליות ופגיעה מינית פיזית, אונס או ניסיון לאונס. מתוך סך התלונות לצבא היו שלושה אחוזים על אונס ומעשי סדום. אנחנו רוצים לעצור את הבדיחות הגסות והבוטות לפני שהן הופכות להטרדה מינית", אומרת תא"ל טבת ויזל.

צפו בסרטון צה"ל:

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית