השומר, הגדר החכמה ומערכות אבטחת המידע

חברת מגל מציעה פתרון אבטחתי שמרחיב את מושג האבטחה הפיזית גם לעולם הסייבר ומאחד בין שני התחומים

חברת מגל סקיוריטי מציעה פתרון אבטחתי שמרחיב את מושג האבטחה הפיזית גם לעולם הסייבר ומאחד בין שני התחומים. המערכת של מגל באה לשלב בין השומר, הגדר החכמה ומערכות בקרת הכניסה לבין מערכות אבטחת המידע לכדי מערך אבטחה כולל.

"ב-10 שנים האחרונות כל דבר במסגרת הארגון, ולא משנה כמעט איזה, מכיל בתוכו זיכרון, מעבדים דיגיטליים, כתובות ומידע, הכל מחובר ביחד", אומר חגי כץ מחברת מגל. "גם מערכות בודדות (STANDALONE)ׂחשופות בסופו של דבר למתקפות. מרבית מערכות הגנת הסייבר כיום מנטרות אחר ווירוסים או תולעים ופועלות לחסום פרצות רגישות במערכת, הפלטפורמה שלנו עוסקת בניטור של הפעילות הכוללת במתקן ונשלטת על ידי מערכת שו"ב אחת.

"אם למשל נוצרה תקשורת בין שני צמתים לא הגיוניים שמעולם לא הייתה ביניהם תקשורת, אז המערכת תתריע על כך. למשל שמכולה א' פתאום תתקשר עם מכולה ב' כשבדרך כלל התקשורת היא רק למרכז העצבים הראשי, או שהמזגן יתקשר פתאום עם מערכת המים. זיהוי אנומליות שיכולות להעיד על פרצות אבטחה פיזיות או מעולם הסייבר".

לדברי כץ, המערכת שפיתחה החברה מגינה על המערכות הייעודיות כגון מערכות התשתית והתפוקה בנוסף להגנה על מערכות המידע. "תהליך הטיפול בין אם זה כשל אבטחתי פיזי ובין אם זה אירוע סייבר הוא לא שונה. אנחנו מסתכלים על כל מה שקורה באתר וברגע שהתגלתה פרצה אז פועלים לפי רשימת תיוג של כל הפעולות שנדרש לעשות בזמן אמת, כגון סגירת פורטים, אבחון נקודות הכשל, העברת הודעות לגורמים הרלוונטיים ועוד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית