אושרה: הלוואה של 52 מיליון ש"ח לתעש

הסכום יועבר לחברה לצורך תשלום משכורות לעובדים. בדיון בוועדת הכספים נאמר כי ההסתדרות, משרד הביטחון והנהלת ועובדי תעש קרובים לחתימה על הסכם לפתרון המשבר בחברה
אבי פלדר, מנכ"ל תעש (צילום: תעש)

מרחב נשימה לתעש: ועדת הכספים אישרה הלוואה בגובה 52 מיליון ש"ח לצורך תשלום משכורות לעובדי החברה. האישור ניתן לאחר שצוות של הוועדה, בראשות ח"כ שי חרמש, גיבר הסכם לפתרון המשבר בחברה, הנמצא בשלבים אחרונים לקראת חתימה יחד עם ההסתדרות, משרד הביטחון, הנהלת ועובדי תעש.

ח"כ חרמש אמר בישיבה כי "מדובר בהסדר היסטורי אשר יאפשר לשקם את החברה לאחר משבר ארוך שנים..גורלה של התעשייה הצבאית תלוי מזה הרגע ואילך בגורם אחד ויחיד: מחייבות מערכת הביטחון לממן את תחזוקת הקווים האסטרטגיים הנדרשים בעת חירום ולאורך זמן".

ראש אגף התקציבים, גל הרשקוביץ', הוסיף כי "מתווה ההסדר הוא של פתרון עומק מקיף לטווח הארוך ולא עוד פלסטר להבראה רגעית. מדובר בתכנית שיפור משמעותית; גידול בהשקעות ואף במספרי העובדים. הייתי רוצה לראות את תעש בעוד כמה שנים, לא עם 2,000 עובדים אלא עם 6,000". הרשקוביץ' הוסיף כי "יש להשלים את ההסכם בעניין העובדים ואת ההסכמות עם מערכת הביטחון, כאשר הקו המנחה הוא שמערכת הביטחון לא צריכה לסבסד את תעש ותעש אינה צריכה לסבסד את מערכת הביטחון. היחסים צריכים להיות מושתתים על אינטרסים מסחריים.בתקופה האחרונה תע"ש הגדילה את האספקה למערכת הביטחון ואינה מקבלת תשלום על הסחורה, כיוון שמשרד הביטחון הקטין את אשראי הלקוחות שלו".

מנכ"ל תעש, אבי פלדר: "המדינה תרוויח מההסכם ומההלוואות לתעש ואף תרוויח מכך בגדול, בהגדלת ההכנסות מהחברה ומהגדלת היקף הייצוא הביטחוני". יו"ר ההסתדרות, עופר עיני אמר כי "כל ההסכם תלוי במחויבות משרד הביטחון לקו הרכש האסטרטגי של התחמושת הכבד, אחרת לא יהיה כל ערך להסכמות אליהן הגענו. ההסתדרות עדיין מעדיפה תהליך הבראה על פני הפרטה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית