צריך ליצור מאזן אימה אמיתי

צריך ליצור מאזן אימה אמיתי

תרגיל העורף שמתקיים הבוקר חשוב. מוכנות תמיד חשובה בעיקר כשמדובר בהגנה על העורף. אבל מדינה בגודלה של ישראל חייבת להחליט שהיא אינה מוכנה לסבול התקפה של טילים על מרכזי האוכלוסייה.

איך עושים זאת? פשוט מאוד. מקבלים החלטה אסטרטגית שישראל לא תעמוד אפילו למשך יום אחד במתקפה של טילים שתמוטט בתים בגוש דן בחיפה או באשדוד. אבל ההחלטה היא רק חלק מהפיתרון.

צריך להבהיר בכל דרך אפשרית למדינות בעלות פוטנציאל לשגר לעברנו מטחי טילים , שמה שיקרה מיד אחרי המטח הראשון הוא שהן פשוט תחרבנה עד היסוד. לפחות על פי פרסומים זרים יש לישראל את כל האמצעים לעשת זאת.

הסכמה למלחמת טילים ארוכה במהלכה יפגעו מרכזי האוכלוסייה היא בגדר התאבדות. כאן ישראל או למעשה ההנהגה שלה חייבת לשנות דיסקט. לא רק הצהרות תקיפות שאיבדו כבר כל משמעות במבול הפטפטת ששוטף אותנו, אלא החלטה אופרטיבית שתיצור מאזן אימה אמיתי. האם הנהגת ישראל מסוגלת לכך? אני בספק .

תרגיל פיקוד העורף יסתיים בעוד מספר שעות. הממונים יתראיינו בכל ערוץ טלוויזיה על רקע של חיילים עם מסכות אב"כ. זה מצטלם יפה אבל זה טוב רק לתרגילים. אסור שזה יקרה במציאות ולישראל יש את הדרכים למנוע זאת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית