התעשייה האווירית תכריז על "שנת יבשה"
לא רק מטוסים: התעשייה האווירית תשים בשנים הבאות דגש על פיתוח מוצרים לתחום היבשה, לוחמת הסייבר, HLS ואנרגיה ירוקה
Nir Dvori
| 19/05/2011
התעשייה האווירית תכריז על השנה הבאה "שנת יבשה", מהלך אסטרטגי משמעותי עבור חברה שצמחה מתחום כלי הטיס.
"הצבנו לעצמנו יעד להגדיל את נתח המכירות של מערכות מתחום היבשה" אומר מנכ"ל ונשיא התעשייה האווירית, יצחק ניסן בראיון מיוחד לישראל דיפנס. "לתעשייה האווירית יש טכנולוגיה מתקדמת שחלקה פותחה במקור עבור מוצרים מתחום האוויר והחלל. אותה טכנולוגיה יכולה להתאים גם למוצרים יבשתיים לחלוטין".
כחלק מן המהלך האסטרטגי, התעשייה האווירית הקימה בשנה החולפת מטה יבשה, אותו מוביל תא"ל (מיל') שמואל יכין, לשעבר ראש המחקר והפיתוח (מו"פ) בצה"ל. יכין ריכז סביבו מספר אנשי צבא לשעבר ומפתחים, וביחד הם מגבשים את סל המוצרים המלא של התעשייה בתחום היבשה.
לדברי יצחק ניסן, לעולם הרובוטיקה יש תפקיד משמעותי בפניה של התעשייה האווירית לתחום היבשה. התעשייה האווירית שותפה ביחד עם אלביט מערכות בחברת G-NIOUS , שפיתחה את כלי הרכב הבלתי מאוייש "גארדיום". מעבר לכך היא משקיעה הון עתק בפיתוח רובוטים נוספים ומערכות "רואה-יורה": כלומר, מערכות שמזהות מטרה בשטח ומכוונות אליה אש באופן אוטומאטי.
בנוסף, מציין ניסן, כי בחברה בוחנים כיוונים נוספים להשקעה וביניהם תחום האנרגיה הירוקה ולוחמת סייבר. בין היתר, התעשייה האווירית תפתח טורבינות לייצור חשמל בלב ים שפעולתן האווירו-דינמית תתבסס על טכנולוגיה שפותחה במקור עבור כלי טיס בלתי מאוישים.
המאמר המלא בגיליון המודפס של ישראל דיפנס
***
בתמונה: מנכ"ל ונשיא התעשייה האווירית, יצחק ניסן (צילום התעשייה האווירית)
התעשייה האווירית תכריז על השנה הבאה "שנת יבשה", מהלך אסטרטגי משמעותי עבור חברה שצמחה מתחום כלי הטיס.
"הצבנו לעצמנו יעד להגדיל את נתח המכירות של מערכות מתחום היבשה" אומר מנכ"ל ונשיא התעשייה האווירית, יצחק ניסן בראיון מיוחד לישראל דיפנס. "לתעשייה האווירית יש טכנולוגיה מתקדמת שחלקה פותחה במקור עבור מוצרים מתחום האוויר והחלל. אותה טכנולוגיה יכולה להתאים גם למוצרים יבשתיים לחלוטין".
כחלק מן המהלך האסטרטגי, התעשייה האווירית הקימה בשנה החולפת מטה יבשה, אותו מוביל תא"ל (מיל') שמואל יכין, לשעבר ראש המחקר והפיתוח (מו"פ) בצה"ל. יכין ריכז סביבו מספר אנשי צבא לשעבר ומפתחים, וביחד הם מגבשים את סל המוצרים המלא של התעשייה בתחום היבשה.
לדברי יצחק ניסן, לעולם הרובוטיקה יש תפקיד משמעותי בפניה של התעשייה האווירית לתחום היבשה. התעשייה האווירית שותפה ביחד עם אלביט מערכות בחברת G-NIOUS , שפיתחה את כלי הרכב הבלתי מאוייש "גארדיום". מעבר לכך היא משקיעה הון עתק בפיתוח רובוטים נוספים ומערכות "רואה-יורה": כלומר, מערכות שמזהות מטרה בשטח ומכוונות אליה אש באופן אוטומאטי.
בנוסף, מציין ניסן, כי בחברה בוחנים כיוונים נוספים להשקעה וביניהם תחום האנרגיה הירוקה ולוחמת סייבר. בין היתר, התעשייה האווירית תפתח טורבינות לייצור חשמל בלב ים שפעולתן האווירו-דינמית תתבסס על טכנולוגיה שפותחה במקור עבור כלי טיס בלתי מאוישים.
המאמר המלא בגיליון המודפס של ישראל דיפנס
***
בתמונה: מנכ"ל ונשיא התעשייה האווירית, יצחק ניסן (צילום התעשייה האווירית)