לישראל וארה״ב אין כאלו: סין מציגה טילי ים-ים וים-חוף על קוליים

הטווח המבצעי של ה-HD-1 הוא 290 ק"מ, עם יכולת לטוס בגובה שיוט של 15 ק"מ ולרדת עד בין 5 ל-10 מטרים מעל פני הקרקע

לישראל וארה״ב אין כאלו: סין מציגה טילי ים-ים וים-חוף על קוליים

By Mztourist - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=128984510

בתערוכת Defense Services Asia (DSA) 2024 במלזיה, הציגה קבלנית ההגנה הסינית Poly Technologies שני דגמים ממשפחת הטילים העל-קוליים שלה HD-1, תוך הדגשת טיל שנועד להגנת החוף, ה-HD-1A. כך לפי פרסום של armyrecognition

 

ה-HD-1 הוא טיל שיוט נגד ספינות ומטרות חוף שפותח על ידי הרפובליקה העממית של סין. טיל זה משמש את הצי של צבא השחרור העממי. ה-HD-1, שהוצג ב-DSA 2024, משלב יכולות מתקדמות, במיוחד מבחינת מהירות וטווח, כדי לענות על צרכים צבאיים שונים.

 

לטיל זה מסת שיגור של 2,200 ק"ג ואורך 8.3 מטרים בקוטר גוף של 0.375 מטרים. הוא מסוגל לשאת רש״ק שנע בין 240 ל-400 ק"ג. ה-HD-1 מופעל על ידי מנוע Ramjet משולב עם מאיץ רקטי מוצק, המאפשר לו להגיע למהירויות מרשימות בין מאך 2.5 ל-3.5, שהם כ-2,716 עד 4,321 קמ"ש.

 

הטווח המבצעי של ה-HD-1 הוא 290 ק"מ, עם יכולת לטוס בגובה שיוט של 15 ק"מ ולרדת עד בין 5 ל-10 מטרים מעל פני הקרקע או הים בזמן התקפה, ובכך להגביר את יכולות ההתגנבות וההישרדות שלו מול הגנות. 

 

הטיל משתמש במערכת ניווט אינרציאלית יחד עם הנחיה לוויינית לניווט, והוא מצויד במכ"ם ואינפרא אדום להנחיית השלב הסופי, מה שמשפר את דיוק התקיפה. את ה-HD-1 ניתן לשגר מפלטפורמות שונות, כולל מטוסים וספינות, ובכך להציע גמישות ניכרת באפשרויות הפריסה והשימוש בהתאם לדרישות הטקטיות. 

 

ה-HD-1A, הגרסה לפריסה אווירית, מצויד בחיישן הדמיה אינפרא אדום ובמערכת ניווט אינרציאלית עם עדכון GPS, משיגה דיוק גישה של 20 מטר, מופחת ל-10 מטר בעת שימוש ב-Infra Red Seeker. גרסת ה-HD-1C המתאימה לפעולות נגד ספינות, כוללת מחפש מכ"ם פעיל המשפר את ההסתברות לפגיעה במטרות ימיות נעות ל-75%.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית