חברת סיירה נבאדה תייצר מטוסי פיקוד חדשים לעת מלחמה גרעינית
תוכנית זו שואפת להחליף את הצי המזדקן של מטוסי E-4B, המשמשים כמוצב פיקוד ובקרה גרעיני נייד
דן ארקין
| 28/04/2024
חיל האוויר האמריקני חתם על חוזה בסך 13 מיליארד דולר עם חברת SIERRA NEVADA CORPORATION (SNC) לייצור הדור הבא של "מטוסי יום הדין" חדשים של ארה"ב, המשמשים כמרכז המבצעים הלאומי של ארה"ב.
מטוסים אלו משמשים גם את מזכיר ההגנה האמריקני, ויכולים לשמש כמטוסי פיקוד ושליטה של נשק גרעיני נייד. המטוסים החדשים יחליפו צי של ארבעה מטוסי E-4B המשמשים כיום בתפקידים אלו.
BREAKING DEFENSE מדווח שהדרישות של הפנטגון לאבזור וציוד מטוסי יום הדין הן מפליגות: נדרשת יכולת תדלוק אווירי, מערכות קשר חסינות ומוצפנות, חסינות מפני תקיפות אלקטרוניות וגרעיניות והתקנת מערכות רבות נוספות, חלקן מסווגות.
הפנטגון מתכנן להצטייד בשמונה עד עשרה מטוסים כאלו, ועדיין לא נבחר סוג המטוס שבו יותקנו כל פריטי הציוד המיוחד למטוס יום הדין.
יתכן שיהיו אלו מטוסי בואינג 747. דובר בפנטגון מסר שמטוסים אלו מוגדרים רשמית כמערכות נשק ביטחוניות קריטיות בעלות יכולות שישמשו את הצמרת הביטחונית והצבאית במשך שנים רבות.
חברת בואינג היתה מועמדת לייצר את מטוסי יום הדין החדשים, אך הצדדים לא הגיעו לכלל הסכמות והחוזה נחתם עם חברת סיירה נבדה קורפריישן SNC.
תוכנית זו שואפת להחליף את הצי המזדקן של מטוסי E-4B, המשמשים כמוצב פיקוד ובקרה גרעיני נייד
חיל האוויר האמריקני חתם על חוזה בסך 13 מיליארד דולר עם חברת SIERRA NEVADA CORPORATION (SNC) לייצור הדור הבא של "מטוסי יום הדין" חדשים של ארה"ב, המשמשים כמרכז המבצעים הלאומי של ארה"ב.
מטוסים אלו משמשים גם את מזכיר ההגנה האמריקני, ויכולים לשמש כמטוסי פיקוד ושליטה של נשק גרעיני נייד. המטוסים החדשים יחליפו צי של ארבעה מטוסי E-4B המשמשים כיום בתפקידים אלו.
BREAKING DEFENSE מדווח שהדרישות של הפנטגון לאבזור וציוד מטוסי יום הדין הן מפליגות: נדרשת יכולת תדלוק אווירי, מערכות קשר חסינות ומוצפנות, חסינות מפני תקיפות אלקטרוניות וגרעיניות והתקנת מערכות רבות נוספות, חלקן מסווגות.
הפנטגון מתכנן להצטייד בשמונה עד עשרה מטוסים כאלו, ועדיין לא נבחר סוג המטוס שבו יותקנו כל פריטי הציוד המיוחד למטוס יום הדין.
יתכן שיהיו אלו מטוסי בואינג 747. דובר בפנטגון מסר שמטוסים אלו מוגדרים רשמית כמערכות נשק ביטחוניות קריטיות בעלות יכולות שישמשו את הצמרת הביטחונית והצבאית במשך שנים רבות.
חברת בואינג היתה מועמדת לייצר את מטוסי יום הדין החדשים, אך הצדדים לא הגיעו לכלל הסכמות והחוזה נחתם עם חברת סיירה נבדה קורפריישן SNC.