ANDURIL וג'נרל אטומיקס ייצרו את כטמ"מ העתיד עבור חיל האוויר האמריקאי

חיל האוויר האמריקני העניק לשתי החברות את המימון עבור תכנונים מפורטים, ייצור ובדיקה במסגרת תוכנית Collaborative Combat Aircraft (CCA)

חיל האוויר של ארה"ב בחר בחברות ANDURIL וג'נרל אטומיקס לתכנן ולייצר את הכמ"מים העתידיים שיהיו מבוססי תוכנות אוטונומיות ויטוסו מבצעית יחד עם מטוסי קרב מאויישים דוגמת החמקנים F-35 ועם מטוס הקרב העתידי GNAD. 

עבור חיל האוויר האמריקני פרוייקט CCA הוא בעל חשיבות רבה לקידום תהליכי מודרניזציה של שיטות הלחימה האווירית. 

חיל האוויר מעוניין להפחית את עלויות הלחימה על ידי שיתוף-יתר של כלים בלתי מאויישים שיתלוו (WINGMAN) למטוסי הקרב וימלאו משימות מבצעיות בשת"פ עמם, גם לאיסוף מודיעין וגם לתקיפה.

שתי החברות אנדוריל וג'נרל אטומיקס אמורות לייצר אבי- טיפוס לניסוי והדגמה עבור חיל האוויר, ולדברי דפנס ניוז חיל האוויר מדבר על 1,000 כלים כאלו מסוגים שונים למגוון משימות. 

ג'נרל אטומיקס תפתח את הכטמ"מ שלה GAMBIT מבוסס בינה מלאכותית ותוכנות אוטונומיות עם יכולות לגלות, לזהות ולעקוב אחר מטרות נבחרות. 

תרומת אנדוריל לפרוייקט CCA היא הכטמ"מ שלה FURY, אף הוא בעל יכולות אוטונומיות לפעולה משותפת עם מטוסי קרב בזירה.

בתחרות CAA השתתפו בשלבים הראשונים חמש חברות, מתוכן נבחרו שתים בעוד התאגידים הגדולים בואינג, לוקהיד מרטין ונורת'רופ גראמן לא נבחרו, אם כי מובטחת להם השתתפות בפרוייקט להצטרפות בשלבים מתקדמים יותר. 

כ-20 חברות אמריקניות רלוונטיות בתחום ישתתפו בפרוייקט CCA. התכנית היא שבשנת הכספים 2026 תתקבל החלטה למי יינתן החוזה לייצור הכטמ"מ, ומקווים שעד סוף העשור יהיה הכלי מבצעי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית