צבא ארה״ב מתכונן להתחלת בניית המזח בעזה - השלמתו צפויה עד תחילת חודש מאי

על פי מזכיר העיתונות של הפנטגון, אלוף חיל האוויר, פט ריידר, הפרויקט אמור להתחיל החודש ולהסתיים עד תחילת חודש מאי

פרויקט הקמת מזח בעזה על ידי הצבא האמריקאי נכנס תחת המונח JLOTS או Joint Logistics Over-The-Shore. על הפעולות אחראי פיקוד המרכז של ארה״ב, יחד עם הכוחות המשויכים ל-JLOTS.

על פי מזכיר העיתונות של הפנטגון, אלוף חיל האוויר, פט ריידר, הפרויקט אמור להתחיל החודש ולהסתיים עד תחילת חודש מאי. צה״ל אמור לסייע באבטחה של הפרויקט על החוף. הצפת המוצרים בעזה תעשה על ידי ארגונים לא ממשלתיים.

במסיבת עיתונאים אתמול (ד), שערך גנרל ריידר, הוא ענה על שאלות עיתונאים הקשורות לבניית המזח בעזה.

ש: יש עדכון לגבי ה-JLOTS - יש לך מושג אם לצד הישראלי יהיה תפקיד בשליטה בפרויקט? מתי אנחנו הולכים לראות את הפרויקט נעשה?

ת: כן. אז שוב, יהיה לנו הרבה יותר מה לדווח בימים הקרובים כאן, אתה יודע, בקרוב יחסית, אנחנו ממשיכים להעריך את זה. ש-JLOTS יכנס לפעולה עד סוף החודש הזה, או תחילת מאי. מבחינת ביטחון, כפי שהדגשתי בעבר, ישראל הסכימה לספק ביטחון בשטח בעזה. שוב, יהיה לנו עוד הרבה מה לומר בנושא. אבל עכשיו, כשאמרת שישראל תשלוט, אני מתכוון, זו יכולת צבאית של ארה"ב במונחים של הכביש והמזח הזמני שיהיה מהחוף. אז צבא ארה"ב ינהל את מערכת JLOTS.

ש: בלי שום טביעת רגל או שיתוף פעולה ישראלי?

ת: מבחינת ניהול. זאת אומרת, זו יכולת צבאית של ארה"ב. אני מתכוון, בהחלט, הישראלים, כפי שהדגשתי, יתמכו עם.

ש: על החוף?

ת: על החוף מבחינת אבטחה. התקדמנו במונחים של ארגונים לא ממשלתיים ועבודה על החלק של חלוקת הסיוע. אבל שוב, אני לא הולך להקדים את זה. יהיו לנו דיווחים בימים הקרובים.

ש: אוקיי, רק המשך קצר לשאלה. לגבי ה-JLOTS, האם תוכל לומר לנו, האם הספינות נמצאות כעת בים התיכון? האם הן עדיין במעבר או בהרכבת המזח?

ת: כן, אני לא..

ש: ... בשלבי הרכבה ראשוניים איפשהו?

ת: אין לי - אין לי פירוט בנפרד של ספינות. כפי שאני מבין זאת, יש ספינות עם חומרי JLOTS בזירה שעומדות במקום כדי להתחיל בבנייה. שוב, יהיה לי יותר מה לדווח בעתיד הקרוב יחסית. אז, כל החלקים והחלקים כמעט במקום כדי להתחיל את הבנייה בפועל של המזח.

ש: אמרת שהישראלים מספקים אבטחה. מי יעשה את העיגון, כמו כשהמזח צריך להיות עוגן לחוף, אתה יודע, או לחוף, מי יעשה את החלק הזה? זה הישראלים? והאם אתה מכשיר את הישראלים כיצד לבצע את אותו חלק במבצע שנעשה בדרך כלל על ידי אנשי ארה"ב?

ת: כדי לוודא שנשיג לך את המידע המדויק ביותר האפשרי, מה שאני לא רוצה לעשות כאן זה לתת תדריך מבצעי של JLOTS. מלבד לומר, שוב, אנחנו עובדים עם הישראלים. הם יעזרו לשחק תפקיד מבחינת האבטחה על החוף. אנו ממשיכים לנהל את התכנון עם שותפים באזור. כאשר הכביש יונח על החוף לא יהיו כוחות אמריקאים על הקרקע שיקבלו את קצה הכביש ולעגנו אותו בקרקע. .

ש: רק כדי לעקוב אחר מה שאמרת על JLOTS, אמרת שיש ספינות עם חומרים של JLOTS בזירה. האם יש סוג של עיכוב שמונע מהן להתחיל לבנות את המזח?

ת: צריך לחשוב על זה כמו רשימת בדיקה, נכון? אז אתה הולך להיכנס ואתה הולך להציב תנאים כדי לוודא שכשתתחיל להרכיב את זה, יהיו לך את כל התנאים הנכונים. זה בערך כמו שכאשר יש לך את סט הלגו שלך, אתה לא הולך לעמוד החמישי כדי להתחיל לבנות. 

אתה יודע, אתה הולך להתחיל בעמוד הראשון, ואתה הולך לעבור את התהליך בסדר הנכון, כך שכאשר אתה מיישם אותו, כל הדברים שצריכים להיות במקום, כולל אבטחה, רשתות הפצה , כל ההסכמות, הכל. אני מתכוון, זה, שוב, משהו ש-CENTCOM עובדת עם JLOTS ועם אינספור השותפים המעורבים כדי לוודא שהכל נעשה בצורה היעילה ביותר.

במסיבת עיתונאים היום (ה), שערך גנרל ריידר, הוא ענה על שאלות עיתונאים הקשורות גם למבצע המתגבש ברפיח.

ש: כשהסיוע נטען מקפריסין והוא יעבור למזח, האם הצבא האמריקני יעביר באופן בלעדי את הסיוע הזה מקפריסין למזח, או שזה גם הולך להיות ספינות מסחריות?

ת: כפי שאני מבין את זה, מה שהיכולת מאפשרת לנו לעשות זה שיש לך את המזח הזמני, שהוא כמובן כמה קילומטרים מהחוף, שיכול לקלוט גם כלי שיט צבאיים וגם אזרחיים. עם זאת, כאשר הסיוע מועבר למזח, זה נעשה באמצעות כלי שיט אמריקאים. ספינות תמיכה לוגיסטיות של צבא ארה"ב. אלה הם כלי השיט שיעבירו את הסיוע לכביש, שם הוא מועמס על משאיות לא צבאיות. אתה יודע, כאלו של ארגונים לא ממשלתיים שיוציאו את הסיוע מהכביש לשטחי כינוס ואז להפצה נוספת ברחבי עזה.

ש: אז צבא ארה"ב לא ינהג במשאיות האלה?

ת: כפי שאני מבין את זה, זה נכון.

ש: האם יש אמצעי זהירות חדשים שהפנטגון ינקוט נגד הצבא הישראלי או לגבי הנשק שאתם מספקים לישראל במסגרת זו? יש הגבלות? הגבלות עתידיות?

ת: אין לי מה להכריז היום מלבד, שוב, אנו ממשיכים לדון בחשיבות הבטיחות האזרחית ובחשיבות של מתן סיוע הומניטרי לנזקקים בתוך עזה עם עמיתינו הישראלים כמעט בכל שיחה שיש לנו. ואנחנו נמשיך לנהל את השיחות האלה.

ש: האם זה נכון שהצה"ל לא קיבל מהישראלים תוכנית לפינוי אזרחים מרפיח או למבצע הצבאי שהם הולכים לעשות? כי עכשיו היו כמה דיווחים, כמו AP ואחרים, המראים שערי אוהלים נבנות סביב חאן יונס, מה שמצביע על כך שהם מתחילים בתוכנית הפינוי. האם קיבלת מידע ברור יותר מהישראלים על זה?

ת: אז, אתה יודע, עם הסתייגות שהייתי מפנה אותך לצה"ל כדי לדבר ספציפית על המבצעים שלהם. אני יכול לומר לכם שביציאה מהפגישה האחרונה שאירח הבית הלבן, ארה"ב וישראל הסכימו על המטרה המשותפת לראות את חמאס מובס ברפיח. הם שיתפו את החשיבה שלהם, אנחנו חלקנו את שלנו.

ש: הממשל הזה הבהיר כי למבצע צבאי גדול ברפיח יכולות להיות השלכות איומות על האוכלוסיה המקומית. האם זה יעמוד במקום אם יש תוכנית פעולה צבאית ראויה, או שאתה בנסיבות כלשהן נגד מבצע צבאי גדול ברפיח?

ת: ובכן, מה שאנחנו נגד זה מבצע צבאי גדול שבו בטיחות אזרחית וסיוע הומניטרי לא נלקחים בחשבון. אנחנו מסכימים, ומבינים את הצורך של ישראל להביס את חמאס כדי למנוע את סוגי ההתקפות כמו זו שבוצעה ב-7 באוקטובר.  

אנו מאמינים שיש דרכים להתמודד עם האיום הזה ובו בזמן לקחת בחשבון את ההשפעה האזרחית המשמעותית שיכולה להיות למבצע כזה. וזה כולל לוודא ששיקולי הסיוע ההומניטרי נלקחים בחשבון, שיקולי בטיחות אזרחיים נלקחים בחשבון. וכך, השיחות הללו נמשכות עם השותפים הישראלים שלנו, ואנחנו נמשיך להעלות את הנקודות הללו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית