עשות אשקלון רוכשת את חברת אי.די.סי

אי.די.סי מפתחת, מייצרת ומספקת מערכות המשולבות בטנקי המרכבה ובנגמש"י נמר

עשות אשקלון רוכשת את חברת אי.די.סי

תמונה: דובר צה״ל

חברת עשות – אשקלון תעשיות, העוסקת בתחום מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים לרק"מים כוללים טנקים ונגמ"שים, רכשה באופן מלא את חברת אי.די.סי (Industries Development Corporation) מיוקנעם. 

בהודעה לבורסה בתל אביב בשבוע שעבר הודיעה עשות כי רכשה 100% ממניות אי.די.סי בתמורה לכ-40 מיליון שקל והקצאה של 236 אלף מניות בשווי כולל של כ-6 מיליון שקל בחברה.

אי.די.סי הנה חברה ישראלית מולטי-דיסציפלינרית למתן פתרונות מלאים הכוללים פיתוח, ייצור סדרתי ומתן שרות ואחזקה ללקוחותיה בישראל ובעולם. אי די סי פועלת בשני תחומי פעילות. 

בתחום הפעילות הצבאי, היא מספקת ללקוחותיה, ובראשם משרד הביטחון, מגוון מערכות מתוחכמות שהינן פרי פיתוחה ובהתבסס על הידע והיכולות ההנדסיות המתקדמות של החברה, ובכלל זאת רכיבים קריטיים לטנקי מרכבה ונגמש״י מרכבה (נמ״ר). 

בתחום הפעילות האזרחי, מספקת אי די סי ללקוח מרכזי שהינו חברת ענק בינלאומית מובילה בתחומה, מוצרים ייחודיים ומורכבים המשמשים אותו בייצור מוליכים-למחצה.

עשות דיווחה בהודעתה לבורסה כי מחזור ההכנסות של אי.די.סי בשנת 2023 עמד על כ-48 מיליון שקלים ועל רווח נקי של כ-13.5 מיליון שקלים.

לדברי עשות, הרכישה הנ"ל תואמת את היעדים והאסטרטגיה העסקית של החברה, הכוללת גם צמיחה מרכישות של חברות שפעילותן סינרגטית לפעילות החברה. 

להערכת החברה, רכישת אי. די. סי תאפשר לחברה להרחיב ולחזק את פעילותה מול משרד הביטחון, כולל הרחבת סל המוצרים והפתרונות המסופקים וכן הרחבת הפעילות של החברה בתחומים אזרחיים נוספים מעבר לתחום התעופה בו פועלת כיום החברה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית