ארה״ב: פיתוח המשלב בינה מלאכותית בקרבות אוויר-אוויר

דפנס ניוז מוסר כי מדובר במטוס ניסוי  F-16 עם ציוד מיוחד, ושייך לבית הספר לטייסי ניסוי בבסיס אדווארדס בקליפורניה

ארה״ב: פיתוח המשלב בבינה מלאכותית בקרבות אוויר-אוויר

צילום: דובר צה״ל

בחיל האוויר האמריקני מנסים לפתח שיטות לחימת קרב אוויר-אוויר (DOG FIGHT) בסיוע בינה מלאכותית. מטוס ניסוי מדגם VISTA X-62A ניהל קרב אוויר-אוויר נגד מטוס F-16 בתצורות מאויישות ואוטונומיות. 

דפנס ניוז מוסר כי VISTA הוא מטוס ניסוי  F-16 מצוייד בציוד מיוחד, ושייך לבית הספר לטייסי ניסוי בבסיס אדווארדס בקליפורניה. 

קולונל ג'יימס וולפיאני מביה"ס לטייסי ניסוי אמר כי קרב אוויר הוא אלמנט חשוב בהכשרתו של כל טייס קרב, וכאשר מדובר במטוסים לא מאויישים יש צורך ברמה גבוהה של אמון במערכות האוטונומיות.


בשלב הראשון נערכו בסימולטורים קרבות אוויר בין שני מטוסי F-16 מבוססי IA. מהשנה שעברה מבצעים חיל האוויר ו-DARPA  (ארגון המו"פ) טיסות ניסוי במטוס VISTA הכולל אלמנטים של בינה מלאכותית. בסוף 2023 נערך קרב אוויר בין מטוס מאוייש לבין מטוס הניסוי, מבוסס IA.


לדברי קולונל וולפיוני המטוסים טסו בתצורה "התקפית" זה נגד זה במהירויות של 1,200 מייל לשעה, והגיעו למרחק של 2,000 רגל אחד מהשני, ואז ביצעו תרגילי התקרבות חרטום מול חרטום ותמרוני מעבר קרובים זה לזה, הכל בסיוע תוכנות IA.


מזכיר חיל האוויר בממשל האמריקני פרנק קנדל שהוא תומך נלהב בפרוייקט ACE לפיתוח קרב אוויר מבוסס IA, הודיע שיצטרף כנוסע למטוס הניסוי באחת מהטיסות כדי לעמוד על ההתקדמות בפיתוח שיטות קרב אוויר נתמך בינה מלאכותית. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית