מקורות ישראליים איראניים ואמריקניים: ישראל תקפה באיספהאן

סוכנויות הידיעות האיראניות FARS ו-TASNIM דיווחו על התפוצצויות בנמל התעופה של איספהאן

מקורות ישראליים איראניים ואמריקניים: ישראל תקפה באיספהאן

תמונה: דובר צה״ל

ישראל תקפה אחרי חצות מטרות באיראן בטילים או בכלים בלתי מאויישים. עיקר התקיפה כוונה לבסיס של חיל האוויר האיראני בעיר איספהאן, 450 ק"מ מטהרן, 1,500 ק"מ מישראל.

עד הבוקר לא התקבל אישור רשמי על התקיפה ממקורות ישראליים רשמיים, אולם CNN דיווחה שפקידי ממשל אמריקניים וישראליים אישרו את דבר התקיפה הישראלית, וכי ארה"ב "לא אישרה ולא ניסתה למנוע" את התקיפה, שבוצעה כנראה בהיקף "מדוד" כדי לא לגרום להסלמה. 

סוכנויות הידיעות האיראניות FARS ו-TASNIM דיווחו על התפוצצויות בנמל התעופה של איספהאן, והיו ידיעות גם על תקיפה ישראלית של מטרות איראניות בסוריה. 

סוכנות IRNA דיווחה שההגנה האווירית האיראנית פעלה בכמה אתרים. דובר סוכנות החלל האיראנית חוסיין דליריאן אמר שההתקפה בוצעה על ידי כמה קוודקופטר, מסוקים בלתי מאויישים בעלי ארבעה מנועים. 

התקיפה כוונה לבסיס האוויר 9 של חיל האוויר האיראני ושל משמרות המהפכה, שם הוצבו מטוסי קרב F-14 שהאיראנים קנו בארה"ב בשנת 1979. מבסיס זה שוגרו כטמ"מים לתקיפת ישראל ב-13 באפריל. 

הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית MEHR שברחובות איספהאן החיים התנהלו הבוקר בצורה רגילה, אם כי בעיר נשמעו התפוצצויות "ושלושה כטמ"מים הופלו".  

פקיד אמריקני אמר ל-CNN כי לארה"ב נמסרה הודעה מוקדמת על התקיפה הישראלית. התקיפה בוצעה כמה שעות אחרי ששר החוץ האיראני איים כי אם ישראל תתקוף, התגובה האיראנית תהיה "מיידית וברמה המרבית".

סוכנות הידיעות TASNIM הודיעה שאתרי הגרעין סמוכים לעיר איספהאן לא הותקפו ולא נפגעו, והם "בטוחים ביותר". 

גם פקידים אמריקניים אישרו שהתקיפה הישראלית לא כוונה למתקני גרעין. מתקן הגרעין האיראני הקרוב ביותר לאיספהאן הוא בנתנז. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית