איראן: שיגרנו לישראל טיל היפר-סוני Fattah-2

ה-Fattah-2 הוא גרסה חדשה של טיל היפרסוני שפותח באיראן, המורכב משילוב של רכב גלישה היפרסוני (HGV) וטיל שיוט היפרסוני

איראן: שיגרנו לישראל טיל היפר-סוני Fattah-2

Iran's Supreme Leader Ali Khamenei is shown a cutaway model of the second stage of the Fattah-2 hypersonic missile during a visit to the IRGCAF museum in Tehran on 19 November 2023. (leader.ir)

על פי כלי תקשורת באיראן, במתקפת 13 באפריל נגד ישראל שיגרה איראן טיל היפר-סוני בשם Fattah-2. לטענה אין אישור מאף גורם רשמי ישראלי. 

בדיווח מאוחר יותר, הכחיש מפקד הכוח האווירי של משמרות המהפכה, תא"ל חאג'יזדה, את הדברים. ״ח'ורמשאהר, סיג'יל, Kheibar Shekan 2 וטילים היפרסוניים לא שימשו במבצע הענישה״.

ה-Fattah-2 הוא גרסה חדשה של טיל היפרסוני שפותח באיראן, המורכב משילוב של רכב גלישה היפרסוני (HGV) וטיל שיוט היפרסוני (HCM), כך לפי פרסום של economictimes. 

על פי הפרסום, יש לו טווח של 1,500 עד 1,800 קילומטרים. ARMY RECOGNITION דיווח שנשק היפר-סוני טס במהירות של פי חמישה ממהירות הקול וקשה לגלותו וליירטו. 

ביוני 2023 הושק הטיל פאתח-1 שהיה הטיל ההיפר-סוני הראשון של התעשיה האיראנית. בנובמבר 2023 הוזמן המנהיג הרוחני העליון חמייני לראות את הטיל פאתח-2.

טילים אלו מצויידים בכנפונים קדמיים להנחיית הטיל. קוטר הטיל מטר אחד ואורכו 15.3 מטרים. יש בהם מערכות GPS ו-GLONASS וזו מערכת הנחייה כפולה השומרת על דיוק הטיל. 

מומחים סבורים שבטיל החדש פאתח-2 יש שילוב טכנולוגיות מתקדמות שהביא להצלחתו המבצעית בתקיפה נגד ישראל, כך לטענת האיראנים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית