תחרות הפרס הלאומי לחדשנות לשנת התשפ"ה יוצאת לדרך

"אנו רואים בתחרות זו הזדמנות להעצמתה של ישראל כמובילת חדשנות עולמית, תוך הכרה בארגונים החלוצים בתחום", מסכם ד"ר דוד אלקחר, מנהל תחרות הפרס

תחרות הפרס הלאומי לחדשנות לשנת התשפ"ה יוצאת לדרך

Copyright: Gilad Kavalerchik

בשנים האחרונות המשק הישראלי ידע לא מעט טלטלות, בין אם פנימיות, ביטחוניות או כלל עולמיות: קורונה, חרבות ברזל, חוסן חברתי, עלייתם של הילידים הדיגיטליים, הופעתה המחודשת של הבינה המלאכותית, ואין לדעת מה עוד צופן העתיד.  

ההבנה ההולכת וגדלה כי תמיד ישנו אתגר הממתין מעבר לפינה, מחייבת את המשק להטמיע מנגנונים ברי קיימא המבטיחים את צמיחתו לצד מאמצי שרידותו. 

כך נוצר מארג מעניין בין התפתחות עולמות התוכן של החדשנות בישראל, הצועדים בהלימה עם ה-DNA הישראלי האג'ילי, כאשר לצידם נוכחים כורחם של ארגונים גדולים וקטנים כאחד, להתמודד עם תופעת ההשתנות המתמדת.

בשנים האחרונות, צמחה בישראל קהילה מקצועית ענפה ותוססת של מנהלי/ות חדשנות; קהילה שמשנה את חוקי המשחק על פיהם ארגונים מכלל הסקטורים מובילים את השתנותם. 

אירוע ה-TLV SPEARKS IGNITE Innovation Summit, נערך השנה לראשונה בישראל, בהובלתו של ד"ר יוסי ורדי (שקיבל השנה פרס על מפעל חיים כאות הוקרה על פעילותו לקידום האיכות, המצויינות והחדשנות בישראל) וישראל דיפנס, בסינמטק תל אביב, והיווה הזדמנות ראשונה של הקהילה להפגש, ולשתף בפרקטיקות, פרספקטיבות וגישות לניהול והובלת חדשנות בארגונים.

בשונה מפורמט הכנסים המוכר, בו רשימת הדוברים מוכתבת מראש, הרכיבו חברי הקהילה אג'נדה מרתקת של דוברים, שאפשרה למשתתפים להציץ אל סודה של הובלת החדשנות בישראל.

הנושאים כללו בין היתר דגשים מיישומה של תקינה בינלאומית, המשך בשיתוף בכלים שיטתיים ויישומיים ועד לתרבות מעודדת אקלים של חדשנות. 

עם סיומו של ה-IGNITE, מושקת השנה (ובפעם השנייה ברציפות) התחרות היוקרתית ביותר בתחום החדשנות במדינת ישראל, תחרות הפרס הלאומי לחדשנות. התחרות נועדה לקדם תרבות של חדשנות "הלכה למעשה" לצד מצויינות בניהול חדשנות מוסדית במשק הישראלי.

״השקת תחרות הפרס הלאומי לחדשנות מבטאת את הצורך לחזק את מעמדה של ישראל כ'סטארט-אפ ניישן', והיא מהווה במה חשובה להעלאת המודעות לחשיבותה של מצויינות בניהול חדשנות ולהטמעת תרבות של חדשנות במגזר הציבורי והפרטי", מספר יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות וחדשנות, שרון אנקר.

התחרות מובלת על ידי האיגוד הישראלי לאיכות וחדשנות, ובשיתוף איגוד הדירקטורים הישראלי, כאשר המסר של התחרות ברור - ארגונים צריכים לנהל את החדשנות כמערכת בת קיימא, שאינה תלויה בנוכחותו של טאלנט זה או אחר.

"אנו עדים לכניסתה של החדשנות בישראל לישיבות הדירקטוריון ולהיותה חלק קוהרנטי באסטרטגיה העסקית של חברות רבות. 

לחדשנות השפעה על מכלול היבטים ביניהם: מנהל ארגוני תקין הנסמך על הטמעה שיטתית של מנגנונים, תנופה וצמיחה. דירקטורים בישראל מבינים כיום שעליהם להרחיב את סל הכלים שברשותם גם מעבר להסתכלות כלכלית ותקציבית, ואנו מבקשים להוקיר את פועלם ותרומתם להצמחת המשק כולו ". מוסיפה הדר צופיוף הכהן, מנכ"לית איגוד הדירקטורים בישראל.

כדי להבטיח תהליכי שיפור מתמיד, התחרות עוצבה כך שתאפשר למתמודדים זמן מספק להטמעת תהליכי שיפור והערכה. הגשת המועמדות מתבססת על חמישה נדבכים: תרבות חדשנותית, מנהיגות, אסטרטגיה, מערכת ניהול החדשנות, והוכחת אימפקט ותוצאות לאורך זמן.

"אנו רואים בתחרות זו הזדמנות להעצמתה של ישראל כמובילת חדשנות עולמית, תוך הכרה בארגונים החלוצים בתחום", מסכם ד"ר דוד אלקחר, מנהל תחרות הפרס. 

"אנו קוראים לכל הגופים המצטיינים בתחום להירשם, להשתתף ולשתף בסיפור ההצלחה שלהם. כושרו של האקו-סיסטם הישראלי ללמוד מסיפורי הצלחה שכאלו ולהשתפר הוא בליבה של התרבות הישראלית."

לרישום והתמודדות על תחרות הפרס

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית