״מערב הנגב צריך לתת למשקיע הצעת ערך מלאה״ 

פאנל מיוחד בכנס Sparks Innovation Summit, שהתקיים היום (ה) בסינמטק, תל אביב, דן בהזדמנויות הטמונות במערב הנגב

Copyright: Gilad Kavalerchik

פאנל מיוחד בכנס Sparks Innovation Summit, המתקיים היום (ה) בסינמטק, תל אביב, דן בהזדמנויות הטמונות במערב הנגב. לאחר הטבח של ה7.10, מנהלת תקומה עתידה להשקיע באזור זה 8-18 מיליארדי ש״ח ועולה השאלה כיצד ניתן לממש חלק מהכסף הזה לטובת שיקום כלכלי את האזור. 

במקביל לכנס, בכנסת, נערך דיון בועדת המשנה לשיקום ופיתוח כלכלי של חבל תקומה, בראשות ח"כ אלון שוסטר, אמרה ראש יחידת תעסוקה ועסקים קטנים במנהלת תקומה, מוריה ברוט, כי החזון הוא ליישב מחדש את הקהילות ולהחזיר את החבל למצבו הפורח והמשגשג ערב ה-7 באוקטובר ולהביאו למצב טוב אף יותר. לדבריה, המטרה היא שבסופו של דבר החבל ישגשג בזכות עצמו.

בפאנל בכנס, דנו המשתתפים בחדשנות טכנולוגיות וכיצד מאיצים אותה בנגב המערבי. אחת הטענות הייתה שחדשנות מתחילה בחינוך. בהון האנושי. צריך ללמד בבתי ספר דרכים לפתח חדשנות. טענה נוספת נסובה סביב הצורך להיות אקטיבים, יוזמים ולא רק לחכות לממשלה. כל יישוב או מועצה לפי יכולתם. הקמת מרכזי חדשנות מקומיים ואזוריים היא אחת הדרכים לעשות זאת. 

אחד האתגרים שעלו בדיון, הוא סביב חוסר תשתית בנגב המערבי. הדוגמא שניתנה היא למשל, מחסור במעבדות פיתוח ובדיקה. בכל האזור, יש מעבדה אחת במרכז חקלאי גילת. מדובר בתשתית קריטית לשכנע חברות ומשקיעים להגיע לאזור הנגב המערבי. 

עוד היבט שעלה הוא שתהליך מו״פ חקלאי איטי ביחס לעולם התוכנה. צריך לעבד את האדמה, לזרוע, לחכות, יש מזג אוויר וכו׳. עבור משקיע שמחפש אקזיט מהיר ובתהליך מופחת סיכונים, חקלאות היא לאו דווקא הבחירה הראשונה. 

עוד טענה בדיון היא כי המשקיעים או החברות צריכים להבין מה הערך האזורי של הנגב המערבי. האקו-סיסטם כולו. מה הוא נותן למשקיע.

בהיבט זה, השיקול השלם צריך להוביל את השקעת הכסף הממשלתי. הייתה גם דרישה להנהגה ריכוזית לכל האזור, בהיבט חדשנות ובניית אקו-סיסטם. כזו שתראה את כל התמונה של האזור ולא רק את האינטרסים הפרטיקולרים של יישות זו או אחרת. 

רשימת הגופים מהנגב המערבי שלקחו חלק בכנס: 

Mindtension Ltd
Abilita Ltd
Yopi Technolgies R&D LTD
H4bees
ZutaCore Ltd
SouthUp
Ofir Regional Impact Fund
Ofaqim Municipality, Rashi foundation
Good Quality
ISRL
Tiki100
VineRobotiqs Ltd.
Ofaqim Municipality
DeserTech and Climate Innovation Center
DCIC
Yopi Technology R&D LTD
SightBit
MetGo
BionicHIVE
Pilogics
Zutacore Ltd
Tiki 100
BioTip
MetGo
ZutaCore Ltd
Kenaf Ventures
Fungit Biosolutions
Madrigal
Elva
Leabilita
GetGrowee
Inretio
Zuta Core
Bariks Health
Vine Robotiqs
A.M.M - NEXT DIMENSION MANUFACTURING LTD
Asgard Systmes
Ofaqim Municipality
Sapir College
 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית