ראש אגף מודיעין במערך הסייבר הלאומי: ״יש איום סייבר על תשתיות קריטיות במהלך מלחמת חרבות הברזל״

ד"ר מלאני גרסון, מובילת תחום מדיניות סייבר וגיאופוליטיקה של טכנולוגיה במכון טוני בלייר לשינוי עולמי: "אנחנו רואים עלייה משמעותית במרכיב של התקפות גיאו-אקטיביסטיות״

אורי שיין, ראש אגף מודיעין במערך הסייבר הלאומי | צילום: רונן טופלברג

בפאנל שנערך היום בכנס סייברטק גלובל, אמר אורי שיין, ראש אגף מודיעין במערך הסייבר הלאומי: "טיפלנו ב - 800 אירועים חמורים מאז ה – 7 באוקטובר, פי 3 יותר לעומת לפני המלחמה.

״ראינו קבוצות איראניות וכאלה של חיזבלאללה עובדות יחד ובנפרד, עם כל מיני סוגי אירועים - פריצה ל - CCTV, לוחות אלקטרוניים, IOT, הטרדות במסרונים, פשיעת סייבר ועוד.

״במלחמה המטרה היא להיות בלתי שביר, להיות חסין. אנחנו עומדים על המשמר כדי לוודא שאין נזקים לצבא, לתשתיות קריטיות ועוד."

ד"ר מלאני גרסון, מובילת תחום מדיניות סייבר וגיאופוליטיקה של טכנולוגיה במכון טוני בלייר לשינוי עולמי: "אנחנו רואים עלייה משמעותית במרכיב של התקפות גיאו-אקטיביסטיות. בימים הראשונים של הלחימה קבוצות איראניות או מגובות בידי איראן, התקיפו את ישראל בשיעור גבוה יותר מ – 14 המדינות אחריה ברשימה, עם 43% מסך המתקפות". 

לדברי סנז ישר, מנכ"לית ומייסדת Zafran Security: "למלחמת סייבר אין התחלה וסיום ברורים. כדי שיהיה למהלכי סייבר אפקט משמעותי, צריך להתחיל הרבה לפני שמשהו מתרחש. בלוחמת סייבר, אנחנו מדברים לפעמים על חודש או אפילו שנה לפני שהמלחמה מתחילה.

״לתוקף תמיד יש יתרון במלחמה – הוא בוחר את העיתוי, המקום והזמן. בסייבר העקרון הזה מוכפל,  כי אנחנו לא יודעים איך נראה התוקף ובאלו כלים יפעל – יש המון ערפל. יתרון נוסף הוא הרגולציה – במגזר הפרטי והממשלתי צריכים לשחק לפי הכללים – ואילו התוקפים לא".  

כנס סייברטק גלובל מפגיש בתל-אביב את צמרת הסייבר העולמית, בהם נציגות ונציגים מלמלה מ-50 מדינות. הכנס נערך בשיתוף מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה ומשרד החוץ, וכן בשיתוף עיריית תל אביב ובשיתוף אקדמי עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית