דיווח: צבא ארה"ב ייחל בהתקנת מערכות "חץ דורבן" בנגמ"שי בראדלי

מקור בכיר בצבא ארה"ב עדכן כי הצבא הצליח להשיג תקציב שיאפשר לצייד נגמ"שי בראדלי במערכות "חץ דורבן" |  כרגע מדובר בהזמנה לעשרות כלים

Iron Fist-Light installed on a US Army M2 Bradley Infantry Fighting Vehicle. (Rada photo)

 

צבא ארה"ב סגר עסקה להתקנת מערכות מיגון אקטיביות "חץ דורבן" (Iron Fist) מתוצרת חברת אלביט הישראלית בנגמ"שי חי"ר מדגם בראדלי M2.

האתר Breaking Defense מדווח מפי מייג'ור ג'נרל גלן דיל, מנהל הפרויקטים למערכות לחימה יבשתיות בצבא ארה"ב, כי הצבא הצליח להשיג תקציב שיאפשר לצייד נגמ"שי בראדלי במערכות "חץ דורבן", אבל לא מדובר בכל צי הנגמ"שים כולו, אלא רק בעשרות כלים בודדים.

צבא ארה"ב נמצא עדיין בשלב תכנון נהלי ההתקנה, כאשר ברור הוא שנגמ"שי הבראדלי החדשים שנקנו – במקום אלו שנמסרו לאוקראינה – יקבלו מיד עם ירידתם מקו היצור את מערכות המיגון האקטיבי.

מה שטרם ברור, לדברי דין, הוא האם המערכות ישולבו מידית ברק"מים או שמא יאוחסנו במחסנים ויותקנו רק כשיחידות תתפרסנה.

במשך שנים חיפש הצבא מערכת מיגון אקטיבית (APS) עבור טנקי M1 Abrams ורק"מי סטרייקר ובראדלי.

בסופו-של-דבר נבחרו שתי מערכות ישראליות: "מעיל רוח" (Trophy) של רפאל עבור טנקי M1A2 Abrams SEPv3 ו-"חץ דורבן" של אלביט מערכות לנגמ"שי בראדלי.

בעוד שהצבא החל ברכש מערכות ה-Trophy, מחסור במימון מנע ממנו לרכוש את מערכות "חץ דורבן".

האתר מספר כי לקחי המלחמות באוקראינה ובעזה שינו את דעתם של מפקדי הצבא ובסוף חודש ינואר 2024 פרסם הצבא הודעת בקשה המחפשת ספקים למערכות "חץ דורבן" כחלק מתכנית בת 8 שנים לשדרוג רכבי בראדלי של הצבא.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית