פרסום: ישראל משתמשת בזיהוי פנים בעזה לאיתור מחבלים וחטופים 

לפי פרסום בניו יורק טיימס, אחת המטרות הייתה ליצור רשימה של אנשי חמאס שהשתתפו בתקיפה

Test 1

לאחר ה-7 באוקטובר, קציני מודיעין ישראלים ביחידה 8200 פנו לחברת Corsight על מנת להטמיע מערכות זיהוי פנים בלחימה בעזה, כך עולה מפרסום של ה-nytimes

״המעקב נועד כדי לקבל מידע על חמושים של חמאס שפרצו את גבולות ישראל. היחידה סרקה גם צילומים של התקיפות ממצלמות אבטחה, כמו גם סרטונים שהעלו חמאס ברשתות החברתיות, אמר קצין אחד. לדבריו, ליחידה נאמר ליצור רשימה של אנשי חמאס שהשתתפו בתקיפה״, לפי הפרסום. 

החברה, עם מטה בתל אביב, אומרת באתר שלה שהטכנולוגיה שלה דורשת פחות מ-50 אחוז מהפנים גלויות לצורך זיהוי מדויק. רוברט ווטס, נשיא Corsight, פרסם החודש בלינקדאין שטכנולוגיית זיהוי הפנים יכולה לעבוד עם "זוויות קיצוניות, (אפילו מרחפנים), חושך ואיכות ירודה".

Corsight סירבו להגיב.

״אנשי יחידה 8200 גילו עד מהרה שהטכנולוגיה של Corsight נאבקת אם צילומים בהם הפנים מעורפלות, אמר קצין אחד. כשהצבא ניסה לזהות את גופותיהם של ישראלים שנהרגו ב-7 באוקטובר, הטכנולוגיה לא תמיד יכלה לזהות אנשים שפניהם נפצעו. היו גם תוצאות שווא, או מקרים שבהם אדם זוהה בטעות כקשור לחמאס, אמר הקצין.״, לפי הדיווח. 

״כדי להשלים את הטכנולוגיה של Corsight, קצינים ישראלים השתמשו ב-Google Photos, שירות שיתוף התמונות והאחסון החינמי של גוגל, אמרו שלושה קציני מודיעין. על ידי העלאת מסד נתונים של אנשים מוכרים ל-Google Photos, אפשר להשתמש בפונקציית חיפוש התמונות של השירות כדי לזהות אנשים.

״היכולת של גוגל להתאים פרצופים ולזהות אנשים אפילו כשרק חלק קטן מהפנים שלהם גלוי הייתה עדיפה על טכנולוגיה אחרת, אמר קצין אחד. הצבא המשיך להשתמש ב-Corsight מכיוון שהיא ניתנת להתאמה אישית, אמרו הקצינים.״ 

על פי הפרסום, בעזה, ממנה נסוגה ישראל ב-2005, לא הייתה קיימת טכנולוגיית זיהוי פנים. המעקב אחר חמאס בעזה נערך במקום זאת באמצעות האזנה לקווי טלפון, חקירת אסירים פלסטינים, צילומי מל"ט, קבלת גישה לחשבונות מדיה חברתית ופריצה למערכות תקשורת.

״בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, לישראל יש מערכת זיהוי פנים תוצרת בית בשם ׳זאב כחול׳, על פי דו"ח אמנסטי. במחסומים בערים בגדה המערבית כמו חברון, פלסטינים נסרקים במצלמות ברזולוציה גבוהה לפני שהם מורשים לעבור״, על פי הדיווח.

״חיילים משתמשים גם באפליקציות בסמארטפונים כדי לסרוק את פניהם של פלסטינים ולהוסיף אותם למסד נתונים, נכתב בדו"ח.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית