החלטה בארה"ב: לא יחליפו את מנועי מטוסי הקרב החמקניים F-35
במסמכי התקציב לא מדובר על החלפת מנועי F-35 של פראט אנד ויטני
דן ארקין
| 26/03/2024
בשיתוף HLS
החלטה סופית בארה"ב: לא יחליפו את מנועי מטוסי הקרב החמקניים F-35.
במסמכי תקציב ההגנה של ארה"ב, שאושר באחרונה, מדובר על הקצאת 280 מיליון דולר לפיתוח מנוע מתקדם למטוס קרב, אך לא ל-F-35.
הכסף הזה מיועד ליצרניות המנועים פראט אנד ויטני ו-GE AEROSPACE בעיקר לפיתוח מנוע למטוס הקרב העתידי בן הדור הבא, פרוייקט NGAD.
במסמכי התקציב לא מדובר על החלפת מנועי F-135 של פראט אנד ויטני, אלא למטרות כמו פיתוח טכנולוגיות מנועים חדשות, טכניקות ייצור משופרות למנועים, פיתוח חומרים חדשים ושילוב בין יכולות תכנון דיגיטלי של מנועים לבין ייצור המנוע.
בקונגרס הועלו הצעות לשדרג את מנועי F-35 אך בלוקהיד מרטין מתנגדים ומעדיפים מנוע חדש.
שתי היצרניות, פראט אנד ויטני וג'נרל אלקטריק, ממשיכות לפתח אבות-טיפוס של מנועים חדשים גם עבור מטוס הקרב העתידי.
במסמכי התקציב לא מדובר על החלפת מנועי F-35 של פראט אנד ויטני
החלטה סופית בארה"ב: לא יחליפו את מנועי מטוסי הקרב החמקניים F-35.
במסמכי תקציב ההגנה של ארה"ב, שאושר באחרונה, מדובר על הקצאת 280 מיליון דולר לפיתוח מנוע מתקדם למטוס קרב, אך לא ל-F-35.
הכסף הזה מיועד ליצרניות המנועים פראט אנד ויטני ו-GE AEROSPACE בעיקר לפיתוח מנוע למטוס הקרב העתידי בן הדור הבא, פרוייקט NGAD.
במסמכי התקציב לא מדובר על החלפת מנועי F-135 של פראט אנד ויטני, אלא למטרות כמו פיתוח טכנולוגיות מנועים חדשות, טכניקות ייצור משופרות למנועים, פיתוח חומרים חדשים ושילוב בין יכולות תכנון דיגיטלי של מנועים לבין ייצור המנוע.
בקונגרס הועלו הצעות לשדרג את מנועי F-35 אך בלוקהיד מרטין מתנגדים ומעדיפים מנוע חדש.
שתי היצרניות, פראט אנד ויטני וג'נרל אלקטריק, ממשיכות לפתח אבות-טיפוס של מנועים חדשים גם עבור מטוס הקרב העתידי.