ארה"ב תשלח סיוע צבאי למצרים במאות מיליוני דולרים

מצרים תקבל ערכות ליצור מקומי של ספינות פטרול בשווי של 129 מיליוני דולרים ושלדות לרכבים טקטיים קלים בשווי של 200 מיליון דולרים

Credit: DVIDS

ברקע המלחמה באזור ובדגש על מעשי העוינות בים האדום, אישרה מחלקת המדינה האמריקאית אספקת סיוע צבאי למצרים בשווי של מאות מיליוני דולרים. 

129 מיליון דולרים הוקצו לאספקת ערכות ליצור מקומי של ספינות פטרול באורך 28 מטרים בכדי לסייע לממשלה המצרית בפעילויות הסיור הימי המיועדות לבסס ביטחון ימי הן בים האדום והן בים התיכון.

הערכות מורכבות מסירות מתנפחות מגומי מוקשח, מערכות אינפרה-אדום, וחבילת מחשוב, שירותי תמיכה טכנית ולוגיסטית, חלקי חילוף, חומרים, ציוד ורכיבים ואלמנטים נוספים של תמיכה לוגיסטית ותוכנית.

בנוסף, אושרה אספקה של מרכבי רכבים טקטיים קלים בשווי מוערך של 200 מיליון דולרים. חבילה זו כוללת כמות בלתי ידועה של שלדות ,REV1-B Rolling Chassis שבדרך כלל מיועדות לרכבי Humvee 4x4 , עם מנועי דיזל של 190 כוחות סוס משודרגים למנועי טורבו של 205 כוח סוס. הספק לעסקה זו הינה חברת AM General.

בהודעת מחלקת המדינה לא מצוין הדגם עבורו מיועדות השלדות. האתר Armytechnology.com מציין כי צבא מצרים אינו משתמש ברכבים תוצרת AM General, אך משתמש ב-114 רכבים טקטיים קלים מדגם Sherpa 4x4 מתוצרת החברה האמריקאית Arquus Defense.

בנוסף, ממשלת מצרים חתמה ב-2017 הסכם לרכש 2,000-3,000 רכבי Panthera T6 מהחברה האמירתית מינרווה (Minerva).

לטענת האתר ישנם שני הסברים למצב זה: או שהשלדה של Arquus 4x4 זהה לזו של שלדת REV1-B של AM General או שבכוונת ממשלת מצרים מתכוונת לרכוש רכבים טקטיים קלים תוצרת AM General.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית