יומן מלחמה: ״אנחנו פורסים בגברעם והסוללה שלי חייבת לבצע פתיחת שטח - האזור לא מטוהר ממחבלים״

מאז ה-7.10 מנהל מפקד סוללת ״בועז״ בגדוד 402, דניאל סולימן, יומן מלחמה. בקטע שלהלן, הוא מספר על היומיים הראשונים, מהאזעקה שהעירה אותו בבית ועד למטרת האש הראשונה

תמונה: סרן דניאל סולימן

יום שבת ה-7.10.23. השעה 6:30 בבוקר. אני מתעורר מאזעקה ראשונה ונכנס עם כל המשפחה לממ״ד. לאחר שעה רצופה של אזעקות מגיע הסרטון הראשון משדרות: רכב של מחבלים שפשוט מסתובב ויורה בכל מה שהוא רואה.

הבנתי שאנחנו נמצאים בסיטואציה אחרת ומהר הרמתי טלפון למפל״גים ולסמסו״ל. אמרתי להם שיהיו מוכנים עוד שעה וחצי בתחנת רכבת ראש העין, שאני מגיע לשם עם הנהג, ובמקביל שיקפיצו ויכינו את כל החיילים למעמ״ל.

הכלים שלנו היו במחנה ״קרן ״לאחר רגילה של כלל הלוחמים ואחרי קיפול מלא של הבסיס לאור התרג״ד שהיינו אמורים לצאת אליו במוצ״ש ותרגיל של הקמ״פ-קמ״ג.

הגענו למחנה ״קרן״ והתחלנו לעבוד. האנשים שכבר הגיעו התחילו למשוך ציוד לוגיסטי לשהייה ארוכה מאוד בשטח. במקביל, התכנסנו המסו״לים עם המג״ד שפתח את השיחה ב״אנחנו נמצאים במלחמה״. הלוחמים התחילו להגיע מהבית ועד השעה 16:00 כל הסוללה התייצבה במחנה.

מושכים כל מה שאנחנו יכולים ונערכים לירידה דרומה מהמחנה. בשעה 20:00 סיימנו באופן מלא את כלל השלבים במעמ״ל וחיכינו למובילים לצורך העמסת התומ״תים.

העמסנו קודם כל את המפי״ק, מבחינתי הדבר הכי חשוב, וכלקח ממעמ״ל קודם שביצעה הסוללה. בשעה 23:00 כלל המובילים הועמסו והתחלנו לרדת בשיירה דרומה, כאשר המרחב אליו נערכנו היה מרחב יכיני.

נסעתי ברכב לבית קמה, שם הוגדרה נקודת המפגש של החיילים והכלים לפני ירידה סופית למרחב. בדרך התקשר אליי המג״ד ואמר שיש שינוי, שאנחנו פורסים בגברעם ושהסוללה שלי חייבת לבצע פתיחת שטח כי האזור לא מטוהר ממחבלים.

התחלנו לבצע תרגולות בבית קמה ואת השיירה עם האוטובוסים אני הובלתי. הסמסו״ל הוביל את שיירת המובילים והמתין לפקודה ממני שהמרחב נקי לפני שהוא מכניס את הכלים.
הגענו עם האוטובוסים למרחב.

בכניסה חיכתה לנו גופה של מחבל. הבנו שאכן המרחב לא מטוהר ושיש סיכוי שניתקל. התחלנו לבצע תנועה מבצעית לתוך המרחב ואז סריקה של כל המרחב, החל מהשעה 5:30. לאחר שעה של סריקות, הודעתי לסמסו״ל שהמרחב נקי ואפשר להתחיל להזרים את הכלים כמה שיותר מהר לעמדות ולפרוס תחמושת כמה שיותר מהר.

תוך שעתיים מתחילת הורדת הכלי הראשון היינו מוכנים בעמדה והתחילה להגיע תחמושת למרחב.

בשעה 10:30 קיבלנו את מטרת הסוללה הראשונה, תחת הפעלה של חטיבה צפונית. בהתחלה היה בלגאן במפי״ק. שאלנו מי צופה את המטרה ואמרו לנו שאין בקר אש. המג״ד מגיע למפי״ק ואני שואל אותו אם להפעיל את המטרה או לא, שכן אין מי שצופה את הפגזים.

לאחר מסכת אישורים שלקחה 15 דקות, המג״ד אמר לי לבצע ירי. הפגז הראשון שלנו יצא בשעה 10:45 לטובת בידוד המרחב של בית חנון. הרגשתי עוצמה ובאותה נשימה שמחתי להיות הראשון בחטיבה שמבצע ירי לעבר הרצועה במלחמה הזאת.

הלוחמים חזקים ומבינים את גודל השעה, והכי חשוב – גאים להיות חלק ממשפחת ״בועז״.