מפקד צוות בגדוד 403 בתותחנים: ״הם ירו כמו מטורפים. הבנו מההאזנה שהחטיבה זקוקה לעוד אש״

בניה, מפקד צוות בגדוד 403, מספר על גאוות היחידה שהצליחה למנוע חטיפה ולסכל את כוחות האויב

צילומים: עומר שבתאי, לוחם בגדוד 55

בניה, מפקד צוות בגדוד 403, מספר על גאוות היחידה שהצליחה למנוע חטיפה ולסכל את כוחות האויב. צילומים: עומר שבתאי, לוחם בגדוד 55. 

האזנו לתדר החטיבתי של "גבעתי", והבנו מההאזנה שיש שם אירוע משמעות, שקורה משהו. תוך כדי האירוע אנחנו לא מדברים בקשר ולא מתערבים כדי לא להפריע.

היינו דרוכים וידענו שגדוד 55 מסייע לחטיבה. הם ירו כמו מטורפים. הבנו מההאזנה שהחטיבה זקוקה לעוד אש. עלינו ברשת הקשר מול המפקדות המתאימות והצענו לסייע באש נוספת.

היינו אמורים לסייע רק לחטיבה אחת וחתרנו כל הזמן ליזום ולהציע את הסיוע שלנו גם לחטיבות נוספות. בזכות הדריכות והיוזמה, נתנו לבסוף סיוע לשלוש חטיבות שבכלל לא הוקצנו אליהן. נוצר מצב שסייענו במקביל לשלוש חטיבות שונות באש מדויקת מאד ואפקטיבית, שאף מנעה חטיפת חייל. כמו כן, האש שלנו מנעה מכוחות תגבור של החמאס מלהגיע לאזור הלחימה.

ירינו לעבר צירים שמנעו הגעת מחבלים וירינו גם על המחבלים עצמם. אפשר לומר שהאש הארטילרית פגעה במי שהיה צריך להיפגע. ידענו שצריך אותנו וחתרנו לעזור. זה משהו שלא קורה כל יום והיה הד גדול לביצועים שלנו. לוחמי הגדוד גאים, עם חזה זקוף וראש מורם. ככה תותחנים צריכים להילחם – יוזמים, התקפיים, דייקנים וקטלנים. 


הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון המלחמה המיוחד של ״תמיד  תותחן״. לינק לגיליון המלא

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית