חברת אנבידיה מציגה פלטפורמות AI חדשות וחושפת מקצה שדרוגים

התאמת מודלים פופולריים של בינה מלאכותית, סופר-שבב חדש, פיתוחים בתחום המציאות הרבודה ועוד

Maxine Image. Photo: NVIDIA

בכנס SIGGRAPH שנערך בשבוע שעבר הכריזה חברת אנבידיה על NVIDIA AI Workbench – סביבת עבודה חדשה בה יכולים מפתחים ליצור, לבדוק ולבצע התאמה אישית במודלי שפה גדולים שאומנו מראש, באמצעות מחשב אישי או תחנת עבודה, ואז להטמיע את המודלים לשימוש בכל מרכז נתונים, ענן ציבורי או שירות מחשוב-העל בענן NVIDIA DGX Cloud – הכל תחת אותה סביבת עבודה.

AI Workbench מפשט את תחילת העבודה על פרויקטים של בינה מלאכותית לארגונים וחברות. הגישה לסביבת העבודה מתבצעת דרך ממשק פשוט הפועל על מחשב מקומי, ומאפשרת למפתחים להתאים מודלים פופולריים של בינה מלאכותית, שזמינים בפלטפורמות כגון Hugging Face, גיטהאב או NVIDIA NGC, באמצעות נתונים ייעודיים - ואז לשתף אותם ישירות במגוון פלטפורמות.

התאמה של מודלים שאומנו מראש היא בדרך כלל תהליך ארוך ומאתגר, בין היתר בגלל המגוון הרחב של כלי קוד פתוח הזמינים למפתחים. עם NVIDIA AI Workbench, במפתחים ארגונים יכולים להתאים ולהריץ את מודלי הבינה המלאכותית בתוך מספר דקות. הם גם יכולים לאסוף את כל המודלים, מסגרות העבודה, ה-SDKs והספריות הדרושים לפרויקט ממאגרי הקוד הפתוח או פלטפורמת NVIDIA AI, לתוך סביבת פיתוח אחת.

עוד הכריזה אנבידיה NVIDOA AI Enterprise 4.0, הדור הרביעי של פלטפורמת התוכנה המיועדת לפיתוח והטמעה של בינה מלאכותית בארגונים. הגרסה החדשה מיועדת להאיץ את אימוץ טכנולוגיות הבינה המלאכותית היוצרת, וכוללת גם את NVIDIA NeMo לבנייה והתאמה אישית של מודלי שפה גדולים.

פיתוח נוסף אותו חשפה החברה הוא הדור הבא לפלטפורמת מחשוב העל GH200 Grace Hopper, המבוססת על סופר-שבב חדש מסדרת Grace Hopper Superchip עם מעבד ה-HBM3e הראשון בעולם. הפלטפורמה החדשה מיועדת לעידן המחשוב המואץ ובינה המלאכותית היוצרת, ונוצרה על מנת להתמודד עם עומסי העבודה המורכבים ביותר במודלי שפה גדולים, מערכות המלצה, Generative AI ועוד.

הפלטפורמה החדשה תאפשר להציע ל-GPU גישה לזיכרון CPU מהיר בנפח של עד 1.2 טרה-בייט. הודות ל-HBM3e, ניתן יהיה להגיע למהירות זיכרון גבוהה ב-50% בהשוואה ל-HBM3, ובקצב מאוחד של עד 10 טרה-בייט לשנייה. כך, ניתן יהיה להריץ מודלים גדולים פי 3.5 בהשוואה לדור הקודם.

"על מנת לעמוד בביקוש הגובר ל-Generative AI, מרכזי נתונים דורשים פלטפורמות מחשוב מואץ עם היכולת לענות על צרכים מיוחדים", אמר ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד NVIDIA. "פלטפורמת GH200 Grace Hopper Superchip החדשה עונה על צורך זה עם טכנולוגיית זיכרון יוצאת מן הכלל, רוחב פס לשיפור התפוקה, והיכולת לחבר מעבדים גרפיים (GPUs) באופן שמציע ביצועים מצטברים ללא פשרות, ושרת הבנוי באופן שמאפשר הטמעה במרכז הנתונים כולו", הוא הוסיף.

בכנס שיתפה אנבידיה בהכרזות גם בעולמות המציאות הרבודה והתלת ממד. חבילת התוכנה החדשה שלה, CloudXR Suite, מיועדת עבור מפתחים ויוצרים בעולמות המציאות הרבודה. היא פותחה על רקע הגידול בשימוש הארגוני בהתקני מציאות רבודה משולבים לצורך אימון חווייתי או עבודת עיצוב משותפת. התוכנה מאפשרת שידור של התוכן מיישומים או התקנים של מציאות רבודה ישירות למכשירים המונעים על ידי מערכות ההפעלה iOS או אנדרואיד, באיכות גבוהה ובקצב פריימים גבוה, כאילו היה מדובר בהתקנים המחוברים למחשב באמצעות כבל.

פיתוח נוסף הוא NVIDIA Maxine, תוכנה שמאפשרת שיפור של הוידאו והאודיו ביישומי שיחות ועידה מצולמות. עד היום ניתן היה להשתמש ביכולותיה, המבוססות על מעבדים גראפיים, כדי לסנן רעשים בזמן אמת, לשפר את איכות התמונה או למקד את מבטו של הדובר היישר למצלמה – גם כשהוא למעשה מביט הצידה.

כעת מנגישה אנבידיה את התכונות הללו גם לעריכת וידאו. השימוש בתכונות הללו יאפשר לדובר בסרטון להיראות כאילו הוא תמיד מישיר מבט למצלמה, גם אם בפועל הוא מסיט את מבטו וקורא את הטקסט מהכתב.

התוכנה מאפשרת גם תרגום בזמן אמת של שפת הדובר מסינית, רוסית, צרפתית, גרמנית וספרדית לאנגלית, והצגת דמותו כאילו הוא דובר אנגלית. שימוש ב"פונטים של דיבור" – תכונות ואיפיונים הנוספים לקולו של הדובר, שיפור האודיו בסרטון והפחתת שיהוי.

בכנס הוצג גם מחקר של חוקרי אנבידיה המדגים כיצד ניתן להפוך תמונה דו-ממדית לייצוג וידאו תלת-ממדי. כך יכולים המשתמשים להזרים סרטוני דו-ממד, כמו אלה השכיחים בשיחות וידאו, אך לפענח אותם בזמן אמת כייצוג תלת-ממדי.

ועוד בתחום האמנות, הוצגה התוכנה NVIDIA Picasso, תוכנה מבוססת ענן לפיתוח מודלים ויזואליים של בינה מלאכותית יוצרת. חידוש שהוצג בכנס יאפשר לאמנים ויוצרים לשפר ולהעשיר סצנות תלת ממד בהתבסס על הנחיות פשוטות של טקסט או תמונה.

השירות החדש יהיה זמין באמצעות שיתוף פעולה של אנבידיה עם ספק התוכן הויזואלי Shutterstock. בנוסף, כלי בינה מלאכותית יוצרת יוטמעו גם בתוכנה הפופולרית Maya של Autodesk - ספקית של תוכנות וכלי תלת-ממד ליוצרים בתחומים שונים.

הכרזות נוספות

  • שרתים חדשים המיועדים למשימות בינה מלאכותית "כבדות" במיוחד.  NVIDIA OVX כוללים את המעבד הגרפי החדש L40S GPU - מעבד למערכות מחשוב במרכזי נתונים שפותח עבור משימות כגון אימון מודלים של בינה מלאכותית, משימות הסקה (inference), עיצוב והדמיה בתלת-ממד, עיבוד וידאו ודיגיטציה של תהליכים תעשייתיים על גבי פלטפורמת NVIDIA Omniverse.
  • NVIDIA Omniverse היא פלטפורמת תוכנה לפיתוח משותף של כלים ויישומים בתלת- ממד, המבוססים על טכנולוגיית העיצוב OpenUSD, ומיועדת להאיץ יצירה של עולמות וירטואליים ותאומים דיגיטליים בתחומים שונים.
  • עדכון של פלטפורמת Omniverse עם שיפורים המאפשרים יצירה של סצינות תלת-ממד בטכנולוגיית OpenUSD, כדי לאפשר לארגונים לבנות סימולציות גדולות ומורכבות יותר בקנה מידה גדול, ולבצע בדיקות וירטואליות ליישומים תעשייתיים לפני שבונים אותם בעולם הפיזי.
  • אנבידיה ויצרניות ציוד גלובליות כגון HP, דל, לנובו, ו-BOXX, הכריזו על תחנות עבודה חדשות ועוצמתיות מסדרת RTX המיועדות לפיתוח ויצירת תוכן בעידן הבינה המלאכותית היוצרת והדיגיטציה התעשייתית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית