אומניסיס מציגה מערכת לתכנון משימת מודיעין, מעקב, רכישת מטרות וסיור

מערכת BRO לאיסוף מודיעין (BRO-IG) של חברת אומניסיס הינה מערכת מתקדמת לתכנון, ניהול ותחקור משימות איסוף מודיעין | המערכת יכולה לפעול באופן עצמאי וכן בשיתוף עם מערכות שליטה ובקרה

תמונה: אומניסיס

מודיעין (Intelligence), מעקב (Surveillance), רכישת מטרות (Target Acquisition) וסיור (Surveillance) מאפשרים לכוחות בטחון ולגופי מודיעין לגלות, לזהות, ולעקוב אחרי מטרות. יכולת חשובה זו משמשת למגוון צרכים, כגון איסוף מודיעין, הגנת גבולות, התמודדות עם טרור, וניהול אסונות. 

מערכות תוכנה לתכנון משימת מודיעין, מעקב, רכישת מטרות וסיור (ISTAR) הולכות והופכות נפוצות יותר, וזאת משום שיש להן מספר יתרונות על פני הגישה המסורתית של תכנון ידני.

מערכות לתכנון משימת ISTAR אווירית

מערכות לתכנון משימת ISRAR אווירית מבצעות בד"כ שני תהליכים עיקריים – הקצאת משאבים ותכנון משימה מפורט.

הקצאת משאבים: במסגרת תהליך זה, מערכת תכנון המשימה מקבלת כקלט את כלל הדרישות המבצעיות של משימת ISTAR, וכן מידע עדכני לגבי הזמינות הנוכחית והצפויה של הפלטפורמות והסנסורים הרלוונטיים. בהסתמך על מידע זה, התהליך מתעדף את הפלטפורמות והסנסורים המתאימים ביותר לכל דרישה, אוסף דרישות מבצעיות לגיחות, ובונה תכנית גיחות (Gantt) המגדירה איזו פלטפורמה תבצע איזו גיחה ומתי.

תכנון משימה מפורט: במסגרת תהלך זה, מערכת תכנון המשימה עושה שימוש באלגוריתמי אופטימיזציה בכדי לקבוע את המסלול המיטבי עבור כל פלטפורמה, וכן את מוד העבודה והפרמטרים המערכתיים של הסנסורים במהלך כל גיחה (כתלות בזמן).

שני התהליכים רלוונטיים הן לפני ביצוע המשימה והן במהלכה. תכנון במהלך משימה נדרש בכדי לתת מענה להוספת, עדכון או שינוי עדיפות של דרישות, וכן לתקלות חומרה, מגבלות מזג אוויר וכד'.

יתרונות מערכות לתכנון משימת ISTAR

תכנון משימת ISTAR בוצע בעבר באופן ידני, תוך שימוש במפות, סרגלים, מחוגות וכו'. למערכות תוכנה לתכנון משימת ISTAR שלושה יתרונות עיקריים על פני תכנון ידני:

  • מענה למגוון סנסורים, פלטפורמות, מטרות ומשתנים: לאורך השנים ניתן לראות עליה במגוון ובמורכבות הן של הסנסורים והפלטפורמות המשמשים למשימת ISTAR, והן של מטרות האויב. כתוצאה מכך, תכנון המשימה נדרש להתחשב במשתנים רבים, כולל מאפייני התרחיש, ביצועי הסנסורים, מעטפת התמרון של הפלטפורמות, השפעות תכסית, מזג אוויר, אפקטים אטמוספריים שונים, ועוד. תוכנות סימולציה מאפשרות לעשות זאת בצורה מדויקת יותר מכלים ידניים, ולכן גם תכנון המשימה איכותי יותר.

  • התמודדות עם שדה קרב דינאמי: שדה הקרב המודרני דינאמי מאד. בכדי להתמודד עם שינויים מהירים נדרשת יכולת לביצוע תכנון משימה תוך זמן קצר. מערכות תוכנה הכוללות אופטימיזציה אוטומטית מתקדמת מספקות את המענה הפרקטי והמהיר ביותר לצורך זה.

  • מניעת שגיאות אנוש: מערכות תכנון משימה מצמצמות את הסיכון לשגיאות אנוש בתכנון ובתיאום ביצוע משימות. שיקול זה חשוב במיוחד בהתייחס למשימות מורכבות, למשל, כאשר יש לקחת בחשבון בו-זמנית מספר גדול של שיקולים מבצעיים.

סיכום

למערכות תכנון משימת ISTAR אווירית יתרונות רבים על תכנון משימה ידני. מערכות כאלה מאפשרות לצבאות ולגופי מודיעין לתכנן ולבצע את משימותיהן באופן היעיל והאפקטיבי ביותר.

מערכת BRO לאיסוף מודיעין (BRO-IG) של חברת אומניסיס הינה מערכת מתקדמת לתכנון, ניהול ותחקור משימות איסוף מודיעין. היא מאפשרת הקצאה אופטימאלית ותכנון מפורט של השימוש במשאבי איסוף ימיים, יבשתיים, ואוויריים הן לפני המשימה והן במהלכה, כולל סנסורים אופטיים, אלקטרו-אופטיים, מודיעין אותות, מכ"ם וכו'. 

המערכת יכולה לפעול באופן עצמאי וכן בשיתוף עם מערכות שליטה ובקרה (שו"ב). BRO-IG נותנת מענה למגוון משתמשים מרמת הגדוד ועד לרמת המטכ"ל, ומאפשרת למפקדים לקבל החלטות טובות יותר בקבועי זמן רלוונטיים מבצעית. 

המערכת מאפשרת למפעיליה להתמודד באופן יעיל עם המורכבות הטכנולוגית של הסנסורים ומערכות השו"ב, ולתת מענה אפקטיבי ביותר לדרישות המשימה תוך חסכון במשאבים.

למידע נוסף על מערכות BRO-IG אתר אומניסיס כולל מידע רב לגבי מערכות אלה ומערכות רבות אחרות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית