חשיפת ״הארץ״: מבצע הונאה של צה״ל נגד ישראלים

על פי הפרסום מהבוקר, הפעיל צה״ל רשת חשבונות פיקטיביים במהלך מבצע ״שומר החומות״ כדי להוכיח שהוא מגיב לחמאס. צה״ל בתגובה: שגינו

מבצע שומר החומות. צילום: Majdi Fathi / NurPhoto

במהלך מבצע ״שומר החומות״ במאי 2021, הפעיל דובר צה״ל מבצע הונאה נגד אזרחי ישראל, על מנת להעלות את המודעות לתקיפות צה״ל בעזה ול״מחיר״ הנגבה מהפלסטינים, כך מפרסמים הבוקר הגר שיזף ויניב קובוביץ ב״הארץ״.

על פי הפרסום, חיילי דובר צה״ל יצרו חשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות, מבלי לקשרם לצה״ל, ופרסמו בהם תמונות וסרטונים של תקיפות צה״ל תחת ההאשטאג #עזה מתחרטת. כמו כן, הגיבו אותם חשבונות פיקטיביים על פוסטים של אנשי ימין כגון ינון מגל ואיתמר בן גביר.

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: במהלך מבצע ׳שומר החומות׳ הופצו חומרים המתארים גם את המתרחש ברצועת עזה. החומרים הינם קטעי מדיה אותנטיים מתוך רצועת עזה שנמצאו ברשתות הגלויות. כלל הפניות למשפיענים לפרסום הקטעים, בוצעו באופן רשמי מטעם צה״ל. לאור העובדה כי מדובר בחומרים שצילמו פלסטינים ברצועת עזה, פרסום החומרים בוצע ללא ייחוס לצה״ל. בנוגע לטענה על פתיחת חשבונות פיקטיביים, אכן נפתחו מספר מצומצם של חשבונות על מנת להגדיל את החשיפה. החשבונות שיתפו את החומרים ברשתות החברתיות. בדיעבד נמצא שהשימוש בחשבונות אלו הוא בגדר שגיאה, והיה מוגבל לכ-24 שעות. יודגש בזאת כי לא נעשה שימוש בכלי זה בשנתיים האחרונות. נדגיש כי דובר צה"ל מחויב לאמת ומקפיד על דיווחים אמינים ומדויקים ככל הניתן, במטרה להעביר לציבור את כלל המידע בצורה ממלכתית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית