"ישראל היא מקום ידידותי לרישום פטנטים בתחום הסייבר"

כך אמר ד"ר כפיר לוצאטו, נשיא קבוצת לוצאטו, בכנס Cybertech Global TLV 2023 שהתקיים בת"א. הוא הדגיש כי החקיקה בעולם עדיין מפגרת אחר המציאות הטכנולוגית הדינאמית, אך היא תתעדכן בסופו של דבר כפי שקרה בתחום ההנדסה הגנטית 

קרדיט צילום: מיכל לוצאטו

"יזמים וממציאים בתחומי הסייבר ואבטחת מידע חוששים מחשיפת הטכנולוגיה בפני האקרים ומתחרים כתוצאה מרישום פטנט, אך עבודה מקצועית יסודית של עורך פטנטים מנוסה יכולה לתת מענה כפול: גם להבטיח השגת פטנט על טכנולוגיה חדשנית וגם למנוע הפצת מידע שיסייע להאקר כזה או אחר לעשות בה שימוש לרעה". כך אמר ד"ר כפיר לוצאטו, נשיא קבוצת לוצאטו, בכנס הסייבר הבין-לאומי Cybertech Global TLV 2023 שנערך ב"אקספו" תל-אביב בהשתתפות מאות אורחים ומבקרים מהארץ ומהעולם.

ד"ר לוצאטו, שהשתתף בפאנל על "היבטים משפטיים וקניין רוחני", שהתקיים במסגרת הכנס, ציין כי רישום פטנטים בתחום הסייבר הוא מאתגר במיוחד. ראשית, מפני שמדובר בטכנולוגיה מורכבת. שנית, מפני שבכל מדינה קיימת חקיקה ופרשנות משפטית שונה לנושא רישום פטנטים על תוכנה וסייבר, במיוחד בשוקי היעד של החברות הישראליות - ארה"ב, אירופה, סין ויפן - ולכן נדרשת מעורך הפטנטים היכרות מעמיקה עם הרגולציה הספציפית בכל מקום ומקום.

אתגר נוסף כרוך בכך שהחקיקה בעולם, בכל הקשור לרישום פטנטים על סייבר ואבטחת מידע, עדיין מפגרת אחר הטכנולוגיה. "הדבר דומה לתחום ההנדסה הגנטית בתחילת דרכה. גם אז בוחני פטנטים התקשו להתמודד עם הטכנולוגיה החדשה ונדרשה תקופת לימוד והיערכות עד שהמערכת התאזנה. דבר דומה צפוי בתחום הסייבר", הרגיע ד"ר לוצאטו. 

עוד הוא קבע, כי "בהשוואה בין-לאומית, ישראל היא מדינה יותר ידידותית בכל הקשור לרישום פטנטים, בוודאי יותר ממדינות האיחוד האירופי, אך גם יותר ממדינות אחרות. הדבר נובע גם מהניסיון הנצבר בארץ בתחום הסייבר".

ד"ר לוצאטו הדגיש, כי חשיבות רישום פטנט על טכנולוגיות סייבר היא רבה. "פטנט מספק הגנה על הטכנולוגיה נשוא האמצאה, אך היא גם כלי חשוב ביותר לגיוס ההון ממשקיעי הון סיכון, בייחוד בתקופות כאלה. אחת השאלות הראשונות שמשקיע שואל יזם היא: 'האם הטכנולוגיה מוגנת על ידי פטנט?'" 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית