אזרח אמריקאי נעצר ברוסיה בחשד לריגול ביולוגי

דובר ה- FSB מסר כי מדובר באזרח אמריקאי, הפועל תחת סוכנות מודיעין אמריקאית, ואסף מודיעין בנושאים ביולוגיים, המסכן את הביטחון הלאומי הרוסי

http://kremlin.ru/events/president/news/70341/photos/70064

שירות הביטחון הרוסי, ה- FSB, עצר בסוף השבוע אזרח אמריקאי בחשד כי ביצע פעילות ריגול ביולוגי במדינה.

דובר ה- FSB מסר כי מדובר באזרח אמריקאי, הפועל תחת סוכנות מודיעין אמריקאית, ואסף מודיעין בנושאים ביולוגיים, המסכן את הביטחון הלאומי הרוסי. האמריקאי, ששמו לא נמסר, צפוי לרצות עונש מאסר בכלא הרוסי של עשרים שנים. 

הדיווח הרוסי מצטרף לשלושה דיווחים נוספים של משרד החוץ האמריקאי על מעצר האזרח האמריקאי. 

כאשר שירותי הביטחון הרוסים עוצרים אזרחים רוסים או זרים בחשדות הנוגעים לעברות ביטחוניות, הם אינם נוהגים לעדכן על תהליכי החקירה והתהליכים המשפטיים, אלו נותרים לוטים בערפל. 

לפני כארבע שנים וחצי, בשלהי 2018 נעצר ברוסיה חייל נחתים לשעבר אמריקאי, פול וולהן. וולהן, קצין ביטחון בכיר בחברה אמריקאית, הואשם על ידי ה- FSB כי קיבל מידי עובד ה- FSB כרטיס זיכרון נייד בו נשמרו מסמכים מסווגים שנגנבו מהארגון.

וולהן טען כי על גבי כרטיס הזיכרון הנייד מאוחסנות תמונות בלבד. וולהן מרצה עושה של 16 שנות מאסר בכלא הרוסי מאז יוני 2020. משפחתו של וולהן האשימה את רוסיה שהאשמות שהוטלו עליו הן שקריות ונועדו לשמש ככלי פוליטי לניגוח ארצות הברית בלבד.

רוסיה מצידה דחתה כל ניסיון של ארה"ב לשחרר את וולהן תמורת אסירים רוסים בבתי כלא אמריקאיים, לאחר שהנשיאים טראמפ וביידן ניסו כל אחד מהם בנפרד, לשחרר את וולהן. 

גורלו של האזרח האמריקאי שנעצר השבוע צפוי להיות, ככל הנראה, דומה לזה של וולהן. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית