בריטניה: מכשירי עיקוב סינים התגלו ברכבים ממשלתיים

גילוי מכשירי העיקוב העלו את רמת החשש ממאמצי הריגול הסיני במדינה | חברי בית הנבחרים הבריטי קראו לקשור את פעילות הריגול לא רק לסין אלא גם לרוסיה

By Lauren Hurley / No 10 Downing - https://www.gov.uk/government/people/rishi-sunak image, OGL 3, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=125824718

מספר מכשירי עיקוב תוצרת סין התגלו ברכבים ממשלתיים בבריטניה. מכשירי העיקוב כללו אנטנת GPS וכרטיס SIM ששידר את מיקומם. 

המכשירים התגלו בבדיקה של הרכבים, המשמשים להסעת דיפלומטים ובכירים מהממשלה (כולל שרים). הבדיקה נערכה לאור התרעות על פעילות הריגול הסיני במדינה, והחשש מפני האזנות סתר בעיקר. 

גילוי מכשירי העיקוב העלו את רמת החשש ממאמצי הריגול הסיני במדינה. מנהיגה לשעבר של המפלגה השמרנית, סיר איאן דאנקן סמית', אמר בעקבות הגילוי, כי הגיע הזמן שבריטניה תגדיר את סין כאיום על ביטחונה הלאומי. 

מקור מסוכנות המודיעין הסיגינטי הבריטית, ה- GCHQ, אמר כי סין ביקשה ככל הנראה ליצור מאגר מידע רחב על מיקומי הרכבים של הממשלה הבריטית ולאפיין את התנהגותם ומיקומם, מתוך כוונה אפשרים לעקוב אחר השרים הבריטים. לא ידוע משך כמה זמן היו מותקנים מכשירי העיקוב הסינים. 

מספר חברי בית הנבחרים הבריטי קראו לקשור את פעילות הריגול לא רק לסין אלא גם לרוסיה, להן שותפויות אסטרטגיות באיסוף מודיעין, מבצעי תקיפות סייבר ופעילות צבאית. 

בעקבות גילוי המכשירים, שירות הביטחון הבריטי הוציא הנחייה לסריקה קבועה של דירות ממשלתיות ומשרדי ממשלה לאיתור של אמצעי האזנה וצילום נסתרים. 

בנוסף, הולכת וגוברת הדאגה בבריטניה נוכח שיתופי פעולה של חברות רכבים אירופאיות יחד עם סין בכל מה שקשור לפיתוח והטמעה של רשתות G5 אשר יוכנסו לשימוש ברכביהן.

בין חברות הרכב הן BMW, Volkswagen, Jaguar, ו- Land Rover. חברות הרכב פרסמו בתגובה לחששות הממשל הבריטי היא הביטחון הוא בראש מענייניהן, וכי לא צפויים סיכוני סייבר ואבטחת מידע ברכבים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית