בנאט״ו חוקרים פרשיה של מכירת מידע על טילים על ידי האקר

למרות הערכת נאט"ו, טוענת החברה, כי המידע שנגנב על ידי ההאקרים אינו מידע מסווג | בניגוד להצהרות החברה, ההאקרים טוענים כי ברשותם מידע מסווג אודות עובדי החברה ומערכות הלחימה של החברה

https://www.mbda-systems.com/product/camm

בנאט"ו מעריכים כי תקיפת סייבר על חברת MBDA חשפה מידע צבאי מסווג, הנמכר על ידי ההאקר ברשת. המידע שנחשף כולל תוכניות, אלגוריתמים ושרטוטים של טילים ומערכות לחימה, בהם מדינות נאט"ו משתמשות.

חברת MBDA, הנמצאת בבעלות צרפתית, בריטית, ואיטלקית משותפת (BAE, LEONARDO ו- AIRBUS). החברה מעסיקה למעלה מ- 13,000 עובדים וב- 2021 הכנסות החברה עמדו על כ- 4 מיליארד אירו. 

למרות הערכת נאט"ו, טוענת החברה, כי המידע שנגנב על ידי ההאקרים אינו מידע מסווג. החברה אינה מכחישה את קיום התקיפה. לטענת החברה, המידע נגנב מתוך כונן קשיח חיצוני שבעליו הוא עובד החברה מאיטליה, וכן שרשת החברה המסווגת לא נפרצה. 

ההאקרים הפועלים בפורומים של האקרים באנגלית וברוסית ומכנים עצמם כצוות Adrastea, מציעים למכור את המידע שברשותם, למעלה מ- 80 גיגה בייט, ב- 15 ביטקויין. לטענת ההאקרים המידע נמכר לפחות ללקוח אחד. 

בניגוד להצהרות החברה, ההאקרים טוענים כי ברשותם מידע מסווג אודות עובדי החברה ומערכות הלחימה של החברה, כולל מסמכי פיתוח, שרטוטים, הסכמים עם לקוחות וקבלני משנה ועוד. 

ההאקרים הציגו דוגמאות של מסמכים מסווגים לעיתונאים מה- BBC, כדוגמת מסמך העוסק במבצע איסוף מודיעין של חיל האוויר האמריקאי שבוצע בבוסניה בשלהי 2020.

המידע כולל פרטים אודות קצינים שפעלו במרכז הבקרה של חיל האוויר, מספרי הטלפון שלהם ומיקומיהם. 

דוגמאות נוספות שהוצגו הם מסמכי תכן של טיל ההגנה האווירית מדגם CAMM ורכב השיגור שלו.
  

 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית