משרד ההגנה הרוסי מזמין מאות מטוסי קרב וציוד צבאי, עם דגש על נשק וחימוש מדויקים

נציגי משרד ההגנה הרוסי חתמו על 32 חוזים עם 20 יצרני מטוסים וציוד צבאי אחר. ההזמנות היו בשווי של כשני מיליארד דולר, וכללו 600 כלי טיס חדשים מכמה סוגים ו-1,500 פריטי ציוד שיעברו שדרוגים

מטוס קרב מדגם SU-57 (צילום: AP)

בפורום צבאי נרחב ARMY 2018  שנערך ליד מוסקבה לפני כמה ימים חתמו נציגי משרד ההגנה הרוסי על 32 חוזים עם 20 יצרני מטוסים וציוד צבאי אחר. ההזמנות היו בשווי של כשני מיליארד דולר, וכללו 600 כלי טיס חדשים מכמה סוגים ו-1500 פריטי ציוד שיעברו שדרוגים.

בטקס החתימה על החוזים הכריז סגן שר ההגנה הרוסי אלכסיי קריבורוצ'נקו כי "מימוש החוזים הללו יתן בידי צבא רוסיה את פריטי הציוד המתקדמים ביותר, עם דגש חזק על נשק וחימוש מדוייקים".

האתר AINONLINE מדווח כי חיל האוויר הרוסי יקבל 15 מטוסי סוחוי SU-57, שהם בני דור 5 והראשונים ייקלטו בשנה הבאה. לדברי סגן שר ההגנה, מטוס מתקדם זה כבר צבר ניסיון מבצעי-קרבי, אך לא פירט באיזו זירה. נשיא תאגיד המטוסים הגדול UAC יורי סליוסר מסר כי מטוסי SU-57 ומיג-35 הם כיום מטוסי הקרב המתקדמים ביותר של חיל האוויר הרוסי.

לדבריו, סוחוי SU-57 הוא פלטפורמה שתעבור שדרוג רצופים, מנועו יוחלף ויותקנו בו מערכות מתקדמות. הוא הוסיף כי משרד ההגנה הרוסי הגביר באחרונה את קצב והיקף ההזמנות בתעשיה הביטחונית והוסיף כי שני המטוסים המתקדמים הם מועמדים ליצוא.

טקס החתימה על ההזמנות נערך בקובינקה שליד מוסקבה, וקומץ האורחים הזרים שהוזמנו ראו תצוגה  קרקעית של שני המטוסים סוחוי S-57 ומיג-35, ואילו שני אבי-טיפוס של הסוחוי-57 ביצעו גיחה קצרה בת 10 דקות – הם המריאו מבסיס אחר וביצעו יעף אחד מעל ראשי  הנוכחים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית