הערכות: קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל ביניבשתי מסוג Hwasong-15

השר לענייני איחוד בממשלת קוריאה הדרומית אמר אתמול כי יתכן שקוריאה הצפונית תודיע על השלמת תכנית הנשק הגרעיני שלה בשנה הבאה

http://www.rodong.rep.kp/ko/index.php?strPageID=SF01_02_02&newsID=2017-11-21-0001_photo

צפון קוריאה שיגרה טיל ביניבשתי מאתר שיגור ב-Sain Ni, כך לפי פרסום של משרד ההגנה האמריקאי. לפי הפרסום, הטיל טס 1000 ק"מ לפני שנפל במים הכלכליים של יפן. על פי פרסומים ברשת, מדובר בטיל מסוג Hwasong-15 המסוגל לפגוע בארה"ב.

"לאחר שיגור טיל בצפון קוריאה, יותר חשוב מאשר אי פעם לממן את הצבא שלנו! הדמוקרטים לא צריכים להחזיק חיילים בני ערובה עבור אמנסטי והגירה בלתי חוקית. רצתי [לנשיאות] לעצירת ההגירה הבלתי חוקית וזכיתי בגדול. הם לא יכולים עכשיו לאיים על כיבוי [הבית הלבן] כדי לקבל את דרישותיהם", אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בהודעת המטה הכללי בסיאול שמפרסמת סוכנות הידיעות YONHAP נאמר כי "קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי בלתי מזוהה לכיוון מזרח מחבל פיוניגאן. קוריאה הדרומית ושלטונות ארה"ב עוקבות אחר השיגור הצפון קוריאנית. זה השיגור הראשון מאז 15 בספטמבר". לפני כן מסרה סוכנות רויטר מטוקיו כי ביפאן נקלטו אותות רדיו שהעידו על הכנות בקוריאה הצפונית לשיגור טיל בליסטי.

השר  לענייני איחוד בממשלת קוריאה הדרומית אמר אתמול כי יתכן שקוריאה הצפונית תודיע על השלמת תכנית הנשק הגרעיני שלה בשנה הבאה  בנימוק שהתכנית הושלמה והתנהלה בקצב מהיר מהמתוכנן. השר צ'ו מויאנג-גיון אמר לכתבים בסיאול: "קוריאה הצפונית פיתחה נשק גרעיני וטילים בליסטיים בין-יבשתיים עם ראשי נפץ גרעיניים המסוגלים להגיע לארה"ב. התכנית פותחה ונוהלה בקצב מהיר משתוכנן, "ולכן איננו יכולים להוציא מכלל אפשרות שפיוניאנג תודיע על השלמת  התכנית תוך שנה אחת".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית