טיסת בכורה למטוס התדלוק החדש של צרפת

חיל האוויר הצרפתי הוא הלקוח השמיני שמזמין את המטוס לאחר חילות האוויר של סעודיה, גרמניה אוסטרליה, בריטניה, איחוד האמירויות וקוריאה הדרומית

http://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2017/09/First-A330-MRTT.html

במפעלי אירבוס במדריד נערכה בשבוע שעבר טיסת הבכורה של מטוס התדלוק החדש של חיל האוויר הצרפתי. המטוס, מדגם A330 MRTT, הוא המטוס הראשון מתוך שנים עשר מטוסים המיועדים לצרפתים והוא אמור להחליף את צי ה-KC-135 מתוצרת בואינג ומטוסי המטען שלו מסוג A310 ו-A340.

הוא מצויד במערכת תדלוק ורסטילית שכוללת בתוכה את צינור התדלוק בשיטה הזכרית ("בום") ושני פודים עם סלים מתחת לכנפיים לשיטה הנקבית. המטוס המכונה פניקס (Phénix), מכיל גם מערכת העמסה מודולרית רב משימתית המכונהMulti Role Tanker Transport ומאפשרת לאנשי החיל להטיס את המטוס בקונפיגורציות שונות למשימות שונות כגון התדלוק המסורתי, תובלת חיילים ומשלחות, תובלת אספקה ופינוי רפואי.

בקונפיגורציה של פינוי רפואי, המטוס יכול לשאת 130 אלוקות עם פצועים וציוד רפואי ובקונפיגורציה של תובלת חיילים המטוס יכול לשאת 272 אנשים על ציודם למרחק של 14,800 ק"מ והאספקה של המטוס הראשון אמורה להיות באמצע 2018.

חיל האוויר הצרפתי הוא הלקוח השמיני שמזמין את המטוס לאחר חילות האוויר של סעודיה, גרמניה אוסטרליה, בריטניה, איחוד האמירויות וקוריאה הדרומית לאחר שהוזמנו 51 יחידות מהמטוס וסופקו עד כה 28 מהן. הנתון הזה מעניין במיוחד שכן צרפת היא אחת הבעלים של אירבוס והיא מחזיקה ב-11% ממניות החברה. כמו כן, המפעל הראשי של החברה נמצא בטולוז. מדינות נוספות שהזמינו ואמורות לקבל את המטוס הן קטאר, ספרד ובלגיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית