טיסת בכורה למטוס התדלוק החדש של צרפת
חיל האוויר הצרפתי הוא הלקוח השמיני שמזמין את המטוס לאחר חילות האוויר של סעודיה, גרמניה אוסטרליה, בריטניה, איחוד האמירויות וקוריאה הדרומית
נועם מנשה
| 12/09/2017
במפעלי אירבוס במדריד נערכה בשבוע שעבר טיסת הבכורה של מטוס התדלוק החדש של חיל האוויר הצרפתי. המטוס, מדגם A330 MRTT, הוא המטוס הראשון מתוך שנים עשר מטוסים המיועדים לצרפתים והוא אמור להחליף את צי ה-KC-135 מתוצרת בואינג ומטוסי המטען שלו מסוג A310 ו-A340.
הוא מצויד במערכת תדלוק ורסטילית שכוללת בתוכה את צינור התדלוק בשיטה הזכרית ("בום") ושני פודים עם סלים מתחת לכנפיים לשיטה הנקבית. המטוס המכונה פניקס (Phénix), מכיל גם מערכת העמסה מודולרית רב משימתית המכונהMulti Role Tanker Transport ומאפשרת לאנשי החיל להטיס את המטוס בקונפיגורציות שונות למשימות שונות כגון התדלוק המסורתי, תובלת חיילים ומשלחות, תובלת אספקה ופינוי רפואי.
בקונפיגורציה של פינוי רפואי, המטוס יכול לשאת 130 אלוקות עם פצועים וציוד רפואי ובקונפיגורציה של תובלת חיילים המטוס יכול לשאת 272 אנשים על ציודם למרחק של 14,800 ק"מ והאספקה של המטוס הראשון אמורה להיות באמצע 2018.
חיל האוויר הצרפתי הוא הלקוח השמיני שמזמין את המטוס לאחר חילות האוויר של סעודיה, גרמניה אוסטרליה, בריטניה, איחוד האמירויות וקוריאה הדרומית לאחר שהוזמנו 51 יחידות מהמטוס וסופקו עד כה 28 מהן. הנתון הזה מעניין במיוחד שכן צרפת היא אחת הבעלים של אירבוס והיא מחזיקה ב-11% ממניות החברה. כמו כן, המפעל הראשי של החברה נמצא בטולוז. מדינות נוספות שהזמינו ואמורות לקבל את המטוס הן קטאר, ספרד ובלגיה.
חיל האוויר הצרפתי הוא הלקוח השמיני שמזמין את המטוס לאחר חילות האוויר של סעודיה, גרמניה אוסטרליה, בריטניה, איחוד האמירויות וקוריאה הדרומית
במפעלי אירבוס במדריד נערכה בשבוע שעבר טיסת הבכורה של מטוס התדלוק החדש של חיל האוויר הצרפתי. המטוס, מדגם A330 MRTT, הוא המטוס הראשון מתוך שנים עשר מטוסים המיועדים לצרפתים והוא אמור להחליף את צי ה-KC-135 מתוצרת בואינג ומטוסי המטען שלו מסוג A310 ו-A340.
הוא מצויד במערכת תדלוק ורסטילית שכוללת בתוכה את צינור התדלוק בשיטה הזכרית ("בום") ושני פודים עם סלים מתחת לכנפיים לשיטה הנקבית. המטוס המכונה פניקס (Phénix), מכיל גם מערכת העמסה מודולרית רב משימתית המכונהMulti Role Tanker Transport ומאפשרת לאנשי החיל להטיס את המטוס בקונפיגורציות שונות למשימות שונות כגון התדלוק המסורתי, תובלת חיילים ומשלחות, תובלת אספקה ופינוי רפואי.
בקונפיגורציה של פינוי רפואי, המטוס יכול לשאת 130 אלוקות עם פצועים וציוד רפואי ובקונפיגורציה של תובלת חיילים המטוס יכול לשאת 272 אנשים על ציודם למרחק של 14,800 ק"מ והאספקה של המטוס הראשון אמורה להיות באמצע 2018.
חיל האוויר הצרפתי הוא הלקוח השמיני שמזמין את המטוס לאחר חילות האוויר של סעודיה, גרמניה אוסטרליה, בריטניה, איחוד האמירויות וקוריאה הדרומית לאחר שהוזמנו 51 יחידות מהמטוס וסופקו עד כה 28 מהן. הנתון הזה מעניין במיוחד שכן צרפת היא אחת הבעלים של אירבוס והיא מחזיקה ב-11% ממניות החברה. כמו כן, המפעל הראשי של החברה נמצא בטולוז. מדינות נוספות שהזמינו ואמורות לקבל את המטוס הן קטאר, ספרד ובלגיה.