ארה"ב מספקת לאפגניסטן מסוקים מתקדמים

By Adrian Pingstone (Arpingstone) - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4401539

ביום חמישי האחרון פורסם כי יצרנית המסוקים הקלים אם. די. הליקופטרס (MD Helicopters Inc - MDHI) חתמה עם משרד ההגנה האמריקאי (DOD) על חוזה לבניה ואספקה של 150 מסוקי תקיפה וסיור קלים מסוג MD-530F, כ-30 מהם לחיל האוויר המתחדש של אפגניסטן. על פי הודעת החברה, העסקה בשווי כולל של 1.385 מיליארד דולר תתפרס על פני 5 שנים ובמהלכם תייצר החברה 150 מסוקים אשר יימכרו לבעלות בריתה של ארה"ב ובהן אפגניסטן. כמו כן, כלולים בעסקה אספקת חלפים הדרכה ותחזוקה של המסוקים.

30 המסוקים שעלותם הכוללת כ-177 מיליון דולר ייצטרפו ל-27 הקיימים בחיל אוויר האפגני במשימות של תקיפה, סיוע קרוב וסיור אמורים להיכנס לשירות עד 2019 ויכללו מספר שידרוגים של מערכת האוויוניקה כגון קוקפיט זכוכית (מסכים במקום מכשירים), מערכות ניווט עם GPS ומכשירי טיסה מתוצרת גארמין (Garmin) ומערת בקרת נשק מתוצרת דילון אירו. המסוקים יישאו נשק מגוון כוורות רקטות 70 מ"מ, פודי תותח 0.5. ע"מ להוסיף טווח טיסה ומשך פעילות ארוך יותר התווסף גם מיכל דלק בנפח של 144 ליטרים.

מנכ"ל החברה, לין טילטון, מסר כי "החוזה הזה הוא ההוכחה ליכולת שלנו להתאים את עצמנו לצרכים של בעלות בריתה של ארה"ב ועדות חיה ליעילות ולאפקטיביות של ה-MD-530 וכן לתפקידם המכריע במלחמה העולמית בטרור."

מדובר בגרסה מתקדמת של מסוקי הדיפנדר MD-500 המוצלחים ומשרתים במספר חילות אוויר בעולם כגון דרום קוריאה, יפן, הפיליפינים וכו'. המסוקים הללו ידועים בוורסטיליות שלהם, בזריזות שלהם וכן בעלות התחזוקה הנמוכה. בישראל המסוק שירת בחיל האוויר במשך שני עשורים ונקרא "להטוט".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית