יונייטד טכנולוג'יס רוכשת את רוקוול קולינס

utc.com

באחת העסקאות הגדולות ביותר בעולם התעופה, הודיע התאגיד יונייטד טכנולוג'יס United Technologies Corp בשבוע שעבר כי הוא הגיע להסכם רכישה ומיזוג עם חברת רוקוול קולינס (Rockwell Collins Inc.) תמורת סכום של 30 מיליארד דולר במזומן ומניות חברה. עפ"י הודעת החברות, המיזוג עבר את אישור מועצות המנהלים וכי המיזוג יצא אל הפועל כך שיונייטד ורוקוול יקימו חטיבת אירוספייס בשם קולינס אירוספייס סיסטמס (Collins Aerospace Systems).

תאגיד יונייטד טכנולוג'יס מאגד בתוכו מספר חברות בת בתחום הביטחון והתעופה, כשהמרכזיות שבהן היא יצרנית המנועים פראט אנד וויטני Pratt & Whitney ויו. טי. סי. אירוספייס סיסטמס(UTC Aerospace Systems) יצרנית מכלולים, כני נסע ומערכות אלקטרוניות למטוסים, ומערכות בתחום החלל. בין לקוחותיה הגדולים ניתן למצוא את חברת בואינג (מנועים למטוסי קרב ונוסעים), את אירבוס (מנועים למטוסי נוסעים) ואת חברת לוקהיד מרטין (מנועים למטוסים ומסוקים), ועד לפני שנתיים התאגיד גם כלל בתוכו את חברת המסוקים סיקורסקי שנמכר ללוקהיד מרטין.

חברת רוקוול קולינס מתמחה במוצרי אינטגרציה וייצור של מכשירי אוויוניקה לתעופה האזרחית והפרטית כגון מסכי מגע למטוסי נוסעים, תצוגות עיליות (תע"ל), מערכות ישבה וקבינות לתעופה הפרטית והמסחרית וכן פתרונות אינטגרציה ושליטה לשדות תעופה.

המיזוג בין החברות ייצור חברת על שכן שתי החברות עוסקות במוצרים לתעשייה בכלל ולתעופה – הצבאית והאזרחית – בפרט, כך שלקוח יוכל לקבל את כל השירותים במקום אחד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית