ראש המטה הכללי של צבא ארה"ב: "ללא מימון מתמשך, בעוד חמש שנים, נפסיד את יכולתנו להקרין עוצמה ולא נוכל לעמוד בהתחייבויות לבעלי הברית שלנו"

אם אתם קברניטי ביטחון בישראל, ומאלו שבונים על עוצמתה הצבאית של ארה"ב, כדאי שתראו את השימוע הזה. במסגרתו, חושפים שר ההגנה וראש המטה הכללי של צבא ארה"ב את המציאות בהקשר עוצמתו של הצבא האמריקאי. כן, הוא עדיין המוביל, אבל אם לא יהיה כסף, לא להרבה זמן

צילום מסך

"ללא מימון מתמשך, מספק וצפוי, אני מעריך שבתוך 5 שנים נפסיד את יכולתנו להקרין עוצמה; הבסיס לאופן ההגנה על המולדת, קידום האינטרסים של ארה"ב, ולעמוד בהתחייבויות כלפי בעלי הברית שלנו", כתב הגנרל ג'וזף דונפורד, ראש המטה הכללי של צבא ארה"ב בעדות בפני ועדת השירותים המזוינים של הקונגרס.

 "בסביבה האסטרטגית של היום, יש חמישה אתגרים מרכזיים - רוסיה, סין, איראן, צפון קוריאה וארגונים קיצוניים אלימים - אלו מציגים בבירור את האתגרים העומדים בפני הצבא האמריקני.

 "[...] עבור רוסיה וסין, במיוחד, הלקחים נלמדו בהיבט הטקטי, הסתגלותי, ואסטרטגי. תוך התבוננות בכוחם וביעילותם של תחמושת מונחית מדויקת ותמרון נשק משולב, שתי המדינות האיצו את תוכניות המודרניזציה על מנת להתמודד עם היתרונות הא-סימטריים של ארה"ב. הם התאימו מבנים מבצעיים כדי לשלב טכנולוגית אנטי-גישה והשתמשו בדוקטרינות חדשות למינוף נשק היי-טק בכל התחומים.

 "כיום ממשיכה רוסיה להשקיע במגוון רחב של יכולות שמטרתן להגביל את יכולתנו להקרין כוח באירופה ולעמוד בהתחייבויות ברית נאט"ו. יכולות אלה כוללות תקיפה קונבנציונלית ארוכת טווח, סייבר, חלל, לוחמה אלקטרונית, כוח קרקע ויכולות ימיות.

 "כמו כן, סין החלה בתוכנית משמעותית לחדש ולהרחיב יכולות צבאיות אסטרטגיות וקונבנציונליות. הם הרחיבו את הכוח הגרעיני שלהם והשקיעו בהקרנת עוצמה, בחלל, בסייבר, בנשק על קולי, בטילי שיוט ובטילים בליסטיים - גם כשהם ממשיכים לבסס את נוכחותם הפיזית בים סין הדרומי.

 "איראן מבקשת להצהיר על עצמה כמעצמה האזורית הדומיננטית במזרח התיכון. הם ממשיכים לתמוך בארגוני טרור בינלאומיים כמו חזבאללה, ותומכים בקבוצות בסוריה, עיראק ותימן כדי להשליט השפעה ולהשפיע על השפעת ארה"ב ובנות בריתה. הם פועלים באופן פעיל לערער את שכניהם, ומפתחים יכולות ימיות המאיימות על חופש השיט. במקביל, הם מפתחים מגוון יכולות כולל טילים בליסטיים, הגנה מפני טילים, חלל, סייבר, זירה ימית וטילי שיוט.

 "כתוצאה מקצב תפעולי מתמשך וחוסר יציבות בתקציב, מתמודדים היום בצבא על מנת לעמוד בדרישות התפעוליות ולשמור על ההשקעה ביכולות הנדרשות כדי לשמר - או במקרים מסוימים לשחזר - את היתרון התחרותי שלנו. [...] בשנתיים האחרונות, הוצאות התחמושת בפעילות השוטפת נגד ארגונים קיצוניים אלימים החריפו את המחסור הקיים.

 "מה שעושה את המצב גרוע יותר, במשך חמש השנים האחרונות, חוק הפיקוח על התקציב (BCA) אילץ את משרד ההגנה (DoD) לפעול עם כ-450 מיליארדי דולרים פחות מהמתוכנן. תקציב FY18 עלול לדרוש ממשרד ההגנה קיצוץ נוסף של 33 מיליארדי דולרים.

 "חיל האוויר גם אתגר לאזן את הדרישות המבצעיות ולהשקיע למען העתיד. כיום, חיל האוויר קצר כמעט ב-1,500 טייסים, כולל 800 טייסי קרב, ויותר מ -3,400 טכנאים על כל המרכיבים. חסרים מספיק משאבים כדי לתמוך כראוי באימון על מטוסי דור 4 ודור 5. יש עיכוב בהשקעה בשינויים בדור 4 תוך הגבלת המבצוע של דור 5. התוצאה היא פחות טייסים מיומנים הזמינים לפריסה, מטוסים מזדקנים, ועיכובים בתוכניות המודרניזציה הנדרשות כדי להביס את היריבים.

 "במהלך השנים האחרונות, חיל הים נאלץ לעכב את ההשקעות המתוכננות בתשתית, פיקוד ובקרה, ומערכות קרקעיות הדרושות לבניית, הרכבת ושיגור כוחות מוכנים".

 16 שנים של מלחמה מתמשכת

 "כשהקונגרס אישר את כוח ההתנדבות ב -1973, ארצנו מעולם לא דמיינה את שליחת הצבא למלחמה במשך יותר מעשור ללא הפסקה או גיוס. המלחמה הארוכה של אמריקה הטילה עול כבד על גברים ונשים במדים ובמשפחותיהם", כתב ג 'יימס נ' מאטיס שר ההגנה בעדות שלו.

 "המלחמה מיצתה את הציוד שלנו מהר מהמתוכנן. הקונגרס ומשרד ההגנה לא יכלו לצפות את הבלאי המצטבר של שנים של שימוש מתמשך בלחימה. היינו צריכים לרכוש ציוד החלפה להוציא יותר כסף כדי לשמור על ציוד שמיש ולהאריך את חיי השירות שלו. בשל השימוש הנרחב בציוד שלנו על פני הצבא, עלו גם עלויות התפעול והתחזוקה, והן עלו בקצב מהיר יותר משיעור האינפלציה ב -16 השנים האחרונות.

 "האיום הדחוף והמסוכן ביותר לשלום ולביטחון הוא צפון קוריאה. המשך רדיפת הנשק הגרעיני של צפון קוריאה והאמצעים להעברתם גדלו בקצב ובהיקף. תוכנית הנשק הגרעיני של המשטר היא סכנה ברורה ומייצגת לכל, והפעולות הפרובוקטיביות של המשטר, בלתי חוקיות בעליל על פי המשפט הבינלאומי, לא שככו למרות הגינוי של האו"ם וסנקציותיו.

 "כולנו מכירים בכך שזה ייקח מספר שנים של מימון גבוה יותר שנמסר בזמן כדי להחזיר את המוכנות. כדי לחזק את הצבא, ביקש הנשיא טראמפ 639.1 מיליארד דולר על מנת להגביר את תקציב הביטחון של 2018. מתוך זה 574.5 מיליארדים לתמיכה בדרישות התקציב הבסיסי של משרד הביטחון  - נכונות הלחימה ודרישות התוכנית הקריטית, כולל דרישות הקהילה המודיעינית. היתרה, 64.6 מיליארד דולר, תומכת בדרישות תפעול חו"ל (OCO)".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית