ראש ה-MI5 לשעבר בכנס אינפוסק 2017: "אף אחד לא באמת יודע איך להתמודד עם ריגול בסייבר"

אינפוסק 2017, אחת מתערוכות אבטחת המידע הגדולות בעולם נפתחה בלונדון על רקע הפיגועים האחרונים בבירת הממלכה. בכנס משתתפות גם חברות ישראליות המציגות פתרונות מעולם ההגנה בסייבר

הדוכן של סייברביט בתערוכת אינפוסק 2017. צילום: ישראל דיפנס

תערוכת עולם אבטחת המידע הבינלאומית 'אינפוסק 2017' נפתחה בלונדון. בשנה שעברה משכה התערוכה 363 חברות מציגות, יחד עם קרוב ל -18,000 אנשי מקצוע בתחום אבטחת המידע המייצגים תעשיות החל ממימון וביטוח, חינוך, ייצור ובריאות. בכנס יש ייצוג גם למגוון חברות אבטחת מידע ישראליות כמו סייברביט, צ'ק פוינט, סייברארק ואחרות.

 את הכנס פתחה דאם סטלה ריימינגטון, לשעבר מנהלת סוכנות הביון הבריטית MI5, שדיברה על הקריירה שלה בשירות הביטחון ועל עבודתה בחתרנות נגדית, ריגול נגדי ונגד טרור . כך לפי פרסום של silicon.co.uk.

 ""אנחנו עומדים מול עולם שבו יש ריגול סייבר עכשיו, שאף אחד לא באמת יודע איך להתמודד איתו בצורה יעילה, אנחנו עומדים מול עולם של תקשורת מורכבת מאוד שמקשה מאוד על שירותי המודיעין שלנו לעמוד בקצב השינויים המתרחשים", צוטטה ריימינגטון באתר ibtimes.co.uk.

 היא הצביעה על כך שההדלפות של אדוארד סנודן, ומנגנון הפיקוח העצום שחשף, הניחו היטב את עבודתם של גורמי הביטחון והמודיעין תחת הזרקורים. "כמה אנחנו צריכים להקריב [...] כדי שהממשלה תדאג לנו?" ריימינגטון זרקה לאוויר שאלה רטורית. "זה הוויכוח שמתנהל עכשיו, כמובן, הקו יעבור בהתאם לאיומים שהממשלה מנסה להגן עלינו מפניהם".

בהקשר הפיגוע בגשר לונדון שארע לפני מספר ימים אמרה ריימינגטון: "אנשים יסתכלו היום על הדפים הקדמיים [של העיתון] וישאלו 'איך לעזאזל יכולנו לתת לבחור הזה או אולי כמה בחורים לעבור דרך הרשת, זו שאלה שצריכה להיענות על ידי ה-MI5, על ידי המשטרה, ככל שהחקירה נמשכת ".

 בכנס יעסקו בין היתר בפתרונות לנושאים 'חמים' בתחום הסייבר ביניהם הגנה בפני תוכנות כופר, הרגולציה האירופאית החדשה - GPDR ונושאים הקשורים לזיהוי מתקפות מתוחכמות.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית