כוונת חדשות להרטמן - MH1

חברת האופטיקה "HARTMAN" חושפת בימים אלו כוונת חדשה מתוצרתה. מדובר בכוונת ה- MH1, כוונת ההשלכה (Reflex Sight), שעוצבה במיוחד כך שתעמוד, ואף תעלה על דרישות גופי ביטחון, צבא, משטרה, אבטחה וספורט ברחבי העולם.

צילום: הרטמן

לכוונת יש מפתח עדשה רחב, שעל פי עדות היצרן, הינו הרחב ביותר כיום בשוק. אלמנט זה מקנה ליורה שדה ראייה אופטימאלי, בעיקר כשמצמידים לכוונת מכפל הגדלה או אמצעי ראיית לילה. חידוש נוסף הוא יציאת ה- USB, אשר באמצעותה ניתן לטעון בפשטות את הסוללה המובנית, בדיוק כפי שטוענים טלפון סלולארי. בנוסף, ישנה סוללת גיבוי CR123)), הניתנת להחלפה במידת הצורך. בכדי לחסוך באנרגיה, ה-1MH נמצאת ב"מצב שינה" (Sleep Mode) כברירת מחדל, ורק בעת תנועה המפעילה שני חיישנים בו זמנית, היא נדרכת מידית ועוברת אוטומטית למצב "פעיל" (On).
"שאלת אורך חיי הסוללה הפכה להיות כמעט ולא רלוונטית, משום שה-1MH צורכת אנרגיה רק באותם רגעים בהם מתבצע מכוון ירי בפועל. כל שאר הזמן, משנהוג לכנות כ"זמן מנהלתי", הכוונת ישנה", אומר מייקי הרטמן, מייסד ומנכ"ל החברה.

מיקום לחצני ההפעלה והשליטה נבחר בקפידה אחרי מחקר מעמיק בקרב משתמשים רבים ומגוונים, וזאת כדי לאפשר גישה אידיאלית ליורים ימניים ושמאליים גם יחד, בעת חשיכה, תוך שימוש בכפפות, בזמן שאמצעים אופטיים מורכבים בצמידות לכוונת. הלחצנים ממוקמים בדופן האחורית כשפניהם כלפי היורה, ובזווית כזו המאפשרת גישה נוחה. כאופציה, ניתן לרכוש בנפרד שלט אל-חוטי מבוסס IR, שבאמצעותו יכול היורה, מבלי שאיבד את אחיזת הנשק בשתי ידיו, להפעיל את הכוונת ולהחליף בין מצבי בהירות, דבר שימושי במיוחד בעת מעבר בין תנאי תאורה חלשים וחזקים.

"ישנם הרבה סוגי יורים בעולם, ולכל אחד מהם צרכים שונים. המשתמש יכול לתכנת פונקציות מסוימות עבורו: הפעלה או כיבוי כבל השליטה ((PTT, משך מצב השינה, הפעלה או כיבוי של חיישני התנועה, אינדיקטור לסוללה נמוכה והתאמת מצב הבהירות" אומר הטרמן.

לדברי סמנכ"ל השיווק של החברה, שחר דגן, הכוונת כבר סופקה למספר לקוחות בארץ, בארה"ב, אירופה, אסיה ובאפריקה. מעבר לייצור כוונת ה MH1,  מציין דגן כי החברה נמצאת אף בעיצומו של תהליך פרויקט פיתוח כוונת עם תע"ש מערכות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית