מערכת EasyCheck לבידוק מהיר בזמן אמת

חברת קמרו הישראלית מקבוצת SK, מוציאה לשוק הבינלאומי את מערכת הבידוק ממשפחת ה-EasyCheck. מערכת זו מהווה את הדור הבא של מערכות בידוק אדם המאפשרות גילוי חפצים מוכמנים מתחת לבגדים, ,תוך כדי תנועה

השימושים העיקריים במערכת הינם למניעת טרור, הברחה, גניבה וסמים. המערכות מכוונות לגילוי חפצים מוכמנים מתחת לבגדים שלא ניתן להבחין בהם בעין בלתי מזויינת. אלו יכולים להיות חומרי נפץ, נשק קר וחם, סמים מסוגים שונים, נוזלים, אבקות, ג'לים, וחפצים אחרים שאינם מורשים, כאלו שמכילים מרכיבים מתכתיים או שכלל אינם מתכתיים. הבידוק בזמן אמת, תוך כדי הליכה במערכת מאפשר מעבר של כמות גדולה של אנשים בזמן נתון, ובכך מתאים מעבר לבידוק בשדות תעופה, גם לבדיקת אנשים בכניסה לאצטדיונים, תחבורת המונים, בנייני משרדים ועוד.

המערכת מבצעת את הגילוי בצורה אוטומטית, כך שאינה מסתמכת על זיהוי חזותי של הבודק. הגילוי האוטומטי מאפשר זרימה של האנשים דרך המערכת ללא עיכוב כלשהו. באופן זה, אלו שלא מתגלה עליהם חפץ חשוד, מזוכים ויכולים להמשיך ללכת ביציאה מהמערכת ללא צורך בעצירה. מנגנון הגילוי האוטומטי מציג את האיום אם נמצא, על פי מיקומו וגודלו, על מודל סינטטי של גוף אדם ובכך גם נמנעת בעיית צנעת הפרט. לא מוצגות או נשמרות תמונות הנבדקים.

מבנה המערכת ואלגוריתמים מיוחדים מאפשרים כיסוי מלא של גוף האדם על כל אבריו תוך כדי מעבר. הגילוי האוטומטי במתבצע בהיקף מלא של 360 מעלות מסביב לגוף, מכף רגל ועד הראש. התכונות המיוחדות של ה-EasyCheck מאפשרות השארת ביגוד עליון כגון מעילים, ג'קטים או ביגוד עור, ללא צורך של הסרתו לפני המערכת ולבישתו אחריה, ובכך מזרזות עוד יותר את המעבר במערכת.

מנכ"ל החברה, אמיר בארי אומר כי "המערכת תוכננה ופועלת כך שתיתן את רמת האבטחה הגבוהה ביותר, לצד פשטות ונוחות לנבדק ולבודק". עוד מוסיף בארי כי לפני מספר שבועות נמכרו מערכות EasyCheck ראשונות בחו"ל.

 קמרו פיתחה גישה חדשנית המבוססת על מערכים של חיישני רדיו רחבי סרט (Ultra Wideband – UWB) וזעירי הספק לצורך הדמיה תלת ממדית ברזולוציה גבוהה. התדרים הנמוכים יחסית בהם חיישני הרדיו עובדים מאפשרים חדירות גבוהה, ובכך תומכים באפליקציות בהם החברה עוסקת - הדמיה מעבר לקירות ומתחת לבגדים. הטכנולוגיה מבוססת על קניין רוחני אותו החברה פיתחה במשך השנים וכוללת פטנטים וסודות מסחריים רבים. מוצרי החברה מתבססים על שילוב של מגוון טכנולוגיות חדשניות בתחום האנטנות והרדיו, עיבוד אותות ועיבוד תמונה תלת ממדית המשולבים עם אלגוריתמים חדשניים לזיהוי, עקיבה וגילוי אוטומטי.

מוצרי החברה כוללים מגוון מערכות לראייה מעבר לקירות ומערכות בידוק אדם לצורכי אבטחה. קו המוצרים הראשון כולל ממערכות טקטיות קטנות ממדים לשימוש אישי לצורך לגילוי ריקנות מעבר לקיר ועד למערכות מודיעיניות המאפשרות הדמיה תלת ממדית של אובייקטים חיים וסטטיים באזורים חסומים שלא ניתנים לגישה או שאינם בקו ראייה. מוצרים אלו נמצאים כיום בשימוש מבצעי ברחבי העולם בכ-35 מדינות שונות לשימושים צבאיים, אכיפת חוק, חילוץ והצלה, ומודיעין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית