שיתוף פעולה אמריקאי - כורדי מבוסס Google Earth

הצבא האמריקאי והמיליציות הכורדיות משתפים פעולה בסוריה נגד דאעש. השת"פ מבוסס בחלקו על שירות Google Earth

http://qz.com/

מיליציות כורדיות, הנלחמות נגד דאעש בשטחים מוחזקים או מאויימי דאעש בסוריה, שומרות על קשר עם חיל האוויר האמריקני באמצעות מחשבי לוח (טאבלטים) של סמסונג/אנדרואיד ושרות המפות של GOOGLE EARTH.

כתב הניו יורק טיימס דיווח בסוף השבוע מאזורי הלחימה, כי המיליציות הכורדיות מנצלות אמצעים טכנולוגיים אלו כדי לדווח לאמריקנים על גבולות גזרה של כוחותיהם מול דאעש, וכך הם מכוונים את מטוסי הקרב של חיל האוויר האמריקני התוקפים מטרות של דאעש בסוריה.

אחד הלוחמים הכורדיים, מדווח  הכתב, רואה את תנועות האויב, מחשב את הקואורדינאטות ב-GPS, ומשדר את הנתונים למפעיל אמריקני, הנמצא בחדר מבצעים במרחק של מאות קילומטרים משדה הקרב. מיד אחרי הדיווח ממתין הלוחם הכורדי למטוסי הקרב האמריקנים התוקפים. התקיפה מדויקת, והלוחם הכורדי מדווח כי הוא רואה בעיניו בור ענק שנפער באדמה במקום שנפלה הפצצה, בדיוק במיקום שהוא מסר בקואורדינאטות מכשיר ה-GPS שלו.

האמריקנים שיגרו למיליציות הכורדיות מפה של GOOGLE EARTH ועליה מקום מסוים מסומן בעיגול צהוב – שם המליצו האמריקנים לכורדים לתפוס מחסה בעת התקיפה האווירית, כדי שלא ייפגעו מאש ידידותית.

הניו יורק טיימס מסביר, כי רוב המפות של הצבא האמריקני מבוססות על צילומי לוויינים ויש להן סיווג סודי. לפיכך הן אינן נמסרות לבעלות ברית שאינן חברות בנאט"ו. לכן משתמשים אנשי צבא אמריקנים רבים במפות מבוססות על GOOGLE EARTH, ואף פותחה אפליקציה מיוחדת – ISPATIAL – מבוססת גוגל, הנמצאת בשימוש אנשי צבא וגם דיפלומטים אמריקניים.

היבט נוסף של ניצול טכנולוגיות אזרחיות לצורכי הצבא בארה"ב: האתר DEFENSE ONE   מדווח כי קהיליית המודיעין פרסמה בימים אלו מסמך המתווה אסטרטגיה חדשה, שעיקרה שיתוף פעולה בין מערכות ההגנה, הביטחון והמודיעין בארה"ב לבין חברות אזרחיות, כולל חברות הזנק (סטארטאפ). כדוגמה הובא מיזם משותף עם חברת UBER. כיצד יכולה 'אובר' לסייע למודיעין האמריקני? שימוש באלגוריתמים שפיתחה חברת הענק לתנועת מוניות באזורים אורבאניים לפתרונות לצרכים לוגיסטיים של הצבא. מדובר גם על ניצול למטרות מודיעין צבאי של ידע בחברות פרטיות המתמחות ומתמקדות בתחומים כמו הצפנה ופענוח ותוכנות מחשב מיוחדות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית