האם ניתן להפיל כטב"מ תוך שימוש בגלי הקול?

מדענים בקוריאה הדרומית וברוסיה טוענים כי הצליחו לרתום את כוחם של גלי הקול במטרה לפתח אמצעי לחימה שיצליחו לנטרל כטב"מים ולהוציא מכלל פעולה ראש קרבי של נשק מדויק

איך מפילים כטב"מ ומנטרלים את הראש הקרבי של נשק מדויק בלי לשגר טיל ובלי לירות אפילו כדור אחד? מדענים בקוריאה הדרומית וברוסיה טוענים כי מצאו פתרונות. בסיאול פיתחו שיטה לשיגור גלי קול בתדרים מסוימים אל עבר כטב"מ וכך לנטרל את הג'יירוסקופ שלו ולהוציאו מכלל פעולה. ברוסיה, לעומת זאת, טוענים מדענים כי פיתחו תותח על הפועל על תדר גבוה מאוד המסוגל לנטרל, כך לטענתם, כטב"מ או את הראש הקרבי של נשק מדויק עד לטווח של 10 ק"מ.
 
כאמור, מדענים במכון המדע והטכנולוגיה של סיאול (KAIST) פרסמו דוח בו נאמר כי בניסוי שוגרה "מתקפת גלי קול" לעבר מל"ט, וכתוצאה ממנה איבד הכלי את דרכו והמפעיל שלו על הקרקע איבד את השליטה על הכלי. המדענים הסבירו, כי מערכות הג'יירו בכטב"מ פועלות על תדרים מסוימים בספקטרום התדרים הנשמעים והאולטרה-סוניים, ובכך הם פגיעים למתקפת גלי קול מכוונת.
 
המדענים הציבו מערכת, שכללה מקור אנרגיה לייצור SOUND, רמקול ומגבר רבי-עוצמה, כיוונו את המערכת לעבר מצפן הג'יירו של הכטב"ם ושיגרו לעברו גלי קול באמצעות מחשב נייד. הם שיגרו את אותות הקול במשך 10 שניות, ושיבשו את פעולת המצפנים. המדענים הודו, כי הניסוי  נערך בתנאים של קירבה פיסית בין מקור הרעש לבין הכטב"מ שהיה יעד ההתקפה, ובעתיד יבצעו ניסויים במתקפת קול לטווחים גדולים יותר, כדי להוכיח את יעילותה המבצעית של המערכת.
 
ואילו הרוסים פיתחו, לדברי האתר SPUTNIK NEWS, "תותח מיקרו-גל" (MICRO-WAVE GUN), תותח הפועל על תדר גבוה מאוד (VERY HIGH FREQUENCY), המסוגל לנטרל כטב"מים או את הראש הקרבי של אמצעי נשק מדויק עד לטווח של 10 ק"מ באמצעות שיגור אנרגיה רבת-עוצמה. מדעני המכון לייצור מכשירים (UIMC) במוסקווה דיווחו שהתותח, שכינויו "תותח מיקרו-גל", מנטרל את פעילותן של מערכות התקשורת של הכטב"ם, וציינו שהתותח פותח עבור משרד ההגנה של רוסיה. 
 
לא נמסרו פרטים מדויקים על התותח החדש, אלא רק כי המערכת מצוידת במשדר חזק, בגנרטור רב-עוצמה כמקור אנרגיה, באנטנה מיוחדת ובמערכת שו"ב (שליטה ובקרה). המערכת כולה מורכבת על מרכב של רכב טילי קרקע-אוויר (BUK), והתותח מסוגל "ליצור דיכוי של ציוד הרדיו והאלקטרוניקה של מטוסי תקיפה מנמיכי-טוס או של מערכות התקיפה של נשק מדויק". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית