טייסי מטוס ה-F-35 של חיה"א האמריקאי ביצעו לראשונה גיחות ל"דיכוי מערכות הגנה אווירית"

על פי הדיווח באתר DEFENSE TECH טייסי מטוס החמקן ביצעו את הטיסות הניסוי במטרה לבחון את יעילות המטוס בנטרול מערכות הגנה, במטרה "לחדור לעומק שטח האויב"

טייסי מטוס הקרב החמקן של חיל האוויר האמריקני, ה-F-35, ביצעו לראשונה טיסות ניסוי מיוחדות, שנועדו לבחון את יכולתו העיקרית של המטוס: ניטרול מערכות ההגנה האווירית של האויב.

מדובר בתכנית טיסות ניסוי הקרויה SEAD, "דיכוי (SUPRESSION) מערכות ההגנה האווירית". אלו יכולות שיאפשרו למטוסים אמריקניים ולמטוסי קואליציה "לחדור לעומק שטחיהן של מדיניות אויב", כך מדווח אתר DEFENSE TECH. מטוסי ה-F-35 עדיין רחוקים כשנה מהכרזתם כ'מבצעיים', אולם הטייסים ביצעו גיחות  SEAD בבית הספר למערכות נשק  של חיל האוויר בבסיס חיל האוויר נליס במדינת נוואדה.

אנשי חיל האוויר סירבו למסור פרטים על תוצאות הביצועים של מטוסיה-F-35 במשימות אלו, אולם ציינו כי רבים מהחיישנים ומתוכנות המחשב הנחוצים לדיכוי מערכות הגנה אווירית עדיין לא הותקנו בדגמי ה-F-35A שביצעו את טיסות הניסוי. לאתר DEFENSE TECH נודע שחיל האוויר הורה לטייסי המטוס F-22 להתמקד במשימות ניהול קרבות אוויר ואילו למטוסי ה-F-35 להתמקד בטיפול במערכות ההגנה האווירית.

בהקשר זה פורסם באחרונה, כי לפני כמה חודשים  נערך קרב אוויר ניסיוני בין מטוס F-16 למטוס F-35, והחמקן החדיש והמתקדם הפסיד בקרב האווירי. ניסוי זה נערך ב-14 בינואר במטווח הימי מעל האוקיאנוס השקט, סמוך לבסיס אדווארדס בקליפורניה. בעקבות אירוע זה הדגישו המפתחים והיצרנים  של החמקן כי מטוסי F-35 לא נועדו למעשה לנהל קרבות אוויר נגד מטוסי אויב, אלא שמשימתם העיקרית היא לבצע חדירה חמקנית לשטח אוייב בלי להתגלות על ידי מכ"ם האויב, לדכא את מערכות ההגנה האווירית שלו ולתקוף מטרות איכות בעומק שטח האויב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית